dodano: 2012-10-05 15:20 | aktualizacja:
2012-10-05 15:33
autor: Anita Dąbek |
źródło: Eurosport
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Dzięki Igrzyskom Olimpijskim w Londynie strony Eurosport.com w sierpniu odwiedziło globalnie ponad 33,2 miliony unikalnych użytkowników. W Europie było ich 23,4 mln, dzięki czemu platforma po raz pierwszy przekroczyła granicę 20 mln UU w jednym miesiącu. Umocniło to Eurosport.com na pozycji lidera wśród serwisów sportowych w Europie**.
Zainteresowanie igrzyskami przełożyło się także na sierpniowe wyniki czterech serwisów Eurosportu współtworzonych z serwisem partnerskim*: we Włoszech, Niemczech, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii, które miały łącznie 14,8 mln UU, co daje im wzrost o 47 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Najlepsze wyniki platforma Eurosport.com zanotowała w weekend 4-5 sierpnia podczas olimpijskich finałów w tenisie oraz 6 sierpnia – dzień po finale biegu na 100 m mężczyzn. Serwisy Eurosportu i aplikacje mobilne zgromadziły ponad 5 mln użytkowników. W środę 8 sierpnia treści związane z igrzyskami stanowiły 82 proc. wszystkich przeglądanych przez internautów.
Dzięki igrzyskom, a także zainteresowaniu innymi wielkimi wydarzeniami sportowymi, jak turniej US Open, Wyścig Dookoła Hiszpanii czy rozgrywki Bundesligi, Eurosport.com może się pochwalić wzrostem na poziomie 69,2 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem.
Arnaud Maillard, Dyrektor ds. Internetu i Nowych Mediów Grupy Eurosport: -
Wzrost liczby fanów sportu odwiedzających serwisy Eurosport.com w poszukiwaniu najświeższych informacji czy wyników jest odzwierciedleniem jakości produktu, który tworzymy sami lub z naszymi partnerami. Wydarzenia takie jak igrzyska olimpijskie stwarzają możliwość wyboru, dlatego ogromnie cieszy nas fakt, że przy tak dużej konkurencji kibice sportu chętnie wybierają Eurosport. Stały wzrost liczby naszych użytkowników potwierdza pozycję Eurosport.com jako europejskiego lidera w Europie i podkreśla nasz globalny zasięg.
Nowy rekord liczby użytkowników jest o 18 proc. wyższy od poprzedniego, ustanowionego w lipcu bieżącego roku. Serwisy Eurosport.com w Europie zanotowały też rekordowe, wynoszące 12,8 proc., dotarcie do grupy internautów zainteresowanych sportem.**
Podczas igrzysk w Londynie (27 lipca – 12 sierpnia) kanał Eurosport przyciągnął przed telewizory w sumie 106 milionów widzów.
*Platformę Eurosport.com tworzy sieć 14 serwisów na świecie w 11 językach, w tym prowadzone wspólnie z Yahoo! serwisy w Niemczech, Hiszpanii, Włoszech i Wielkiej Brytanii oraz wraz z portalem Onet - w Polsce. Eurosport.com prowadzi też partnerstwo z du, dostawcą zintegrowanych usług komunikacyjnych w Zjednoczonych Emiratach Arabskich oraz z qq.com w Chinach.
** źródło: comScore
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.