reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Cyfrowe trendy w sporcie na rok 2024 wg IMG

dodano: 2023-12-04 21:26 | aktualizacja: 2023-12-05 16:44
autor: Jerzy Kruczek | źródło: IMG

IMG Digital Trends report 2024 360px IMG - globalna firma zajmująca się marketingiem sportowym, opublikowała raport dotyczący trendów cyfrowych na rok 2024, w którym bada technologie i osiągnięcia, które w ciągu najbliższych 12 miesięcy będą kształtować krajobraz mediów sportowych. Tegoroczne prognozy, w 6. edycji raportu, obejmują między innymi rozwój inteligentnych stadionów, taktyczne przyjęcie generatywnej sztucznej inteligencji i zarabianie na sporcie kobiet za pośrednictwem technologii cyfrowych.

IMG
IMG Digital Trends report raport 2024 760px


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Raport, zawierający spostrzeżenia i analizy przeprowadzone przez globalny zespół ekspertów IMG (wcześniej znany jako Seven League), przedstawia najważniejsze wydarzenia w branży oraz ich wpływ na sposób, w jaki marki i organizacje sportowe angażują fanów i publiczność.

W raporcie po raz pierwszy zawarto ranking 10 najważniejszych zewnętrznych platform medialnych dla globalnej branży sportowej, na czele którego znajduje się TikTok, a za nimi plasują się YouTube, Instagram, Facebook i WhatsApp.

Ranking platform opiera się na szczegółowej analizie profilu ich odbiorców i wzrostu, potencjału komercyjnego oraz funkcjonalności, które oferują m.in. zarówno posiadaczom praw, jak i użytkownikom.

Lewis Wiltshire, starszy wiceprezes i dyrektor zarządzający ds. technologii cyfrowych w IMG, powiedział:

- Bezprecedensowa szybkość, z jaką sztuczna inteligencja wysadziła drzwi do krajobrazu technologicznego w 2023 r., niewątpliwie przeniosła nas w nową erę cyfrową. Żyjemy obecnie w epoce sztucznej inteligencji, rzeczywistości mieszanej i transmisji strumieniowej. Tegoroczny Raport Trendów Cyfrowych to pierwszy raz, kiedy robimy to pod nową marką IMG, co wydaje się trafne. Z dumą przedstawiamy posiadaczom praw jasny obraz technologii, z którymi muszą się zapoznać w ciągu najbliższych 12 miesięcy, i z dumą oferujemy ścieżki prowadzące przez ten krajobraz w ramach IMG, wykorzystując naszą wiedzę cyfrową obecnie w samym sercu siły i skali organizacji.

Główne prognozy z raportu Digital Trends Report 2024 obejmują:

Twój stadion stanie się inteligentniejszy

Dzięki technologiom poprawiającym wrażenia kibiców zaangażowanie cyfrowe będzie na pierwszym planie w 2024 r. Wartość inteligentnych stadionów będzie wyrażać się w wielu postaciach, w tym w zmniejszonych kosztach ogólnych i zwiększonych przychodach. Inteligentne rozwiązania nie tylko pomogą skuteczniej kontrolować infrastrukturę stadionu, regulując oświetlenie, ogrzewanie i chłodzenie, ale także pomogą właścicielom praw w oferowaniu propozycji sponsorskiej, umożliwiając tworzenie bardziej ukierunkowanych reklam dla marek.

AI: wycinaj, twórz, kultywuj

Od czasu uruchomienia ChatGPT w zeszłym roku przyjęcie generatywnej sztucznej inteligencji przekroczyło wszelkie oczekiwania. W 2024 r. organizacje sportowe będą miały jaśniejszy obraz tego, jak wykorzystywać sztuczną inteligencję i zwiększać efektywność swoich procesów, jak opracowywać nowe i innowacyjne formaty treści i kampanie marketingowe oraz identyfikować nowe możliwości komercyjne w dużych zbiorach danych.

Wykazano, że sport wykorzystuje sztuczną inteligencję do poprawy konwersji biletów i sprzedaży detalicznej poprzez lepsze ukierunkowanie na użytkowników, podczas gdy posiadacze praw będą starali się zmniejszyć liczbę rezygnacji z usług transmisji strumieniowej i członkostwa oraz zoptymalizować ceny poprzez znacznie głębsze analizy predykcyjne.

Web3 słabnie - uczenie maszynowe nabiera mocy

Jesteśmy na początku 3. ery Internetu i niektóre technologie zaczną się pojawiać jako definiujące kategorie, podczas gdy inne znikną. Co najważniejsze, przegląd ten będzie prowadzony przez technologie web3 oparte na blockchainie, wciągające doświadczenia obejmujące wszystko, od VR po wirtualne światy, i uczenie maszynowe.

Sport kobiecy zarabia dzięki technologii cyfrowej

Kobiecy sport ma obecnie bardzo zaangażowanych i znających się na technologiach cyfrowych odbiorców oraz bardzo zaangażowane grupy społeczności internetowych. Istnieją już dane sugerujące, że społeczności te będą nadmiernie indeksować wsparcie dla marek, które się w to angażują. Odkryto, że fani kobiecego sportu są o 30% bardziej skłonni do nawiązania kontaktu z marką.

W Polsce nadal sport kobiecy jest niżej wyceniany niż ten męski. Przykładem jest zarówno piłka nożna, jak i koszykówka czy piłka ręczna. Polskie stacje sportowe - może poza TVP Sport - jeszcze nie zauważyły tego trendu, bo jest zbyt mało dobrze wyeksponowanych transmisji sportowych kobiecych zespołów.

Rok 2024 to moment, w którym posiadacze praw mogą przełożyć zaangażowanie cyfrowe na skuteczne partnerstwa handlowe.

Personalizacja staje się krytyczna dla biznesu

Spersonalizowane doświadczenia są obecnie oczekiwaniem, a nie fanaberią, a siłą napędową tego trendu są zmieniające się potrzeby konsumentów. Każdy sport boryka się z obawami dotyczącymi starzenia się widzów na stadionach i w telewizji oraz konkurowania z ogromną gamą atrakcji o uwagę pokolenia Z i pokolenia alfa.

Oznacza to, że sport konkuruje obecnie o odbiorców przyzwyczajonych do rekomendacji algorytmicznych lub spersonalizowanych kanałów na swoich platformach, a każdy produkt należący do ligi lub klubu musi wziąć udział w osiągnięciu tego poziomu zaawansowania.

Niestety w Polsce pozostajemy na etapie pseudokibiców z racami i bójkami przed stadionem i na stadionie. To trzeba zmieniać, bo przez to jesteśmy źle postrzegani w Europie i są kary od UEFA. Polskie kluby tego nie zauważyły, albo nie mają czasu na takie sprawy.

Koniec ze słowami „media społecznościowe”

Nadszedł czas, aby posiadacze praw sportowych, ligi i organy zarządzające przestali mówić „media społecznościowe”. Główne platformy nie istnieją tylko po to, by łączyć ludzi publicznie z przyjaciółmi i rodziną – to zachowanie przeniosło się do prywatnych aplikacji i komunikatorów do przesyłania wiadomości.

Odwracając nacisk od kwestii „mediów społecznościowych”, organizacje sportowe mogą i będą musiały ponownie ocenić sposób, w jaki dystrybuują treści i komunikaty, podejmując jednocześnie ważne decyzje, na których platformach skupią swoje wysiłki, aby osiągnąć cele. Sytuacja na rynku tychże mediów społecznościowych ciągle się zmienia i trzeba dobrze się orientować, aby nie stracić kontroli nad przepływem treści.

To jest tak, że np. CANAL+ „uparł się" na komunikowanie na Twitterze (X), ewidentnie zaniedbując inne platformy, nawet własne strony internetowe. CANAL+ powinien zauważyć, jaka jest kolejność: TikTok, YouTube, Instagram, Facebook i WhatsApp (brak X nawet na podium!). Inne media/kanały (Polsat, TVP Sport, Eleven Sports, Viaplay, itd.) mają swoje metody „robienia wyników”, ale to młodzież wytycza trendy, gdzie przepływają ze swoim zainteresowaniem, a podstawą jest umiejętność dotarcia do nich. Viaplay też powinien się zastanowić, dlaczego poległ w Polsce i na tylu innych rynkach, być może źle komunikując się z widzami.

Markę buduje mega influencer - gwiazda

W zeszłym roku cały świat widział, jak Cristiano Ronaldo dołączył do Saudi Pro League, Lionel Messi przeszedł do MLS - Major League Soccer w USA, a Harry Kane w Bayernie zarobił dla nowej drużyny rekordowo dużo pieniędzy na koszulkach (transfer już się chyba zwrócił). Tworzą się jakby fale przyciągające fanów/kibiców w każdej lidze, dzięki jakiejś gwieździe, stwarzając możliwości rozwoju. Z tych rozwiązań korzystają wielkie kluby: PSG, Real Madryt, Bayern, FC Barcelona, a teraz podjęły go kluby z bogatych krajów arabskich i USA.

W 2024 r. posiadacze praw sportowych muszą wykorzystać początkowy punkt wejścia gwiazdy do klubu, który pomoże poszerzyć grono fanów, nawet jeśli oznacza to, że ich zawodnik - gwiazda stanie się bardziej sławna niż drużyna, do której trafiła.

Źródło: img.com 

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Raporty


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik Vu+ ZERO rev.2 HEVC

Vu+ ZERO rev.2 - najnowszy odbiornik Vu+ na Linuksie z...

399 zł Więcej...

Miernik FindSAT VF-6800 PRO Combo (WS-6944P) DVB-S/S2/T/T2/C2

Miernik dla pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S/S2, DVB-T/T2, DVB-C/C2 w...

439 zł Więcej...

SAT Kurier - 5-6/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 5-6/2022

12 zł Więcej...