reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Kazachskie kanały przestały nadawać przez protesty

2022-01-08: Szereg kanałów telewizyjnych w Kazachstanie zawiesiło transmisje z powodu protestów, które rozpoczęły się 2 stycznia 2022 r. przeciwko dwukrotnemu wzrostowi cen za gaz płynny (LPG) i szybko rozprzestrzeniły się na główne ośrodki miejskie w całym kraju. Dniem kulminacyjnym okazał się 5 stycznia - wówczas przestały działać sklepy, punkty usługowe, radio, telewizja i Internet.

Deutsche Welle przed sankcjami?

2022-01-02: Ambasador Rosji w Berlinie Siergiej Neczajew zapowiedział reakcję na restrykcje wobec rosyjskiego nadawcy państwowego RT w Niemczech. W rozmowie z niemiecką agencją prasową dał jasno do zrozumienia, że może to wpłynąć na niemieckich dziennikarzy w Rosji. - Na pewno będzie reakcja ze strony rosyjskiej - powiedział Neczajew zapytany o możliwe konsekwencje dla niemieckich mediów w Rosji.

Prezydent Ukrainy zablokował 2 kanały informacyjne

2021-12-29: Ukraińskie kanały UkrLive i Perszyj Niezależnyj, które przejął deputowany Rady Najwyższej Ukrainy z „Platformy Opozycyjnej - Za życie”, Nestor Szufrycz, przestały nadawać na satelicie Astra 4A (4,8°E). Sprawa wyłączenia transmisji i wprowadzenia sankcji przez Radę Bezpieczeństwa Narodowego i Obrony będzie kwestionowana w sądzie.

Channel 5 dołącza do Digital UK

2021-12-27: 20 grudnia br. Channel 5 dołączył do Digital UK Ltd, razem z BBC, ITV i Channel 4. Czwórka nadawców publicznych zawarła nową umowę członkowską, co oznacza, że ​​pierwszy raz w historii przedsięwzięcie jest w całości własnością wszystkich czterech nadawców publicznych. Digital UK Ltd to spółka, która zarządza bezpłatnymi platformami Freeview i Freesat.

Niemieccy regulatorzy mediów wszczynają postępowanie przeciwko RT

2021-12-18: Pisaliśmy o tym, że rosyjski kanał RT DE (RT auf Deutsch) w niemieckiej wersji językowej ruszył testowo z kilku satelitów, w tym między innymi z pozycji 14°W i 9°E. Okazuje się, że niemieccy regulatorzy medialni wszczęli postępowanie przeciwko rosyjskiemu państwowemu medium RT z powodu rozpoczęcia emisji niemieckojęzycznego kanału na żywo. Powodem tego jest fakt, że niemieccy regulatorzy nie przyznali koncesji na nadawanie. Kanał RT DE działa podobno na bazie licencji... serbskiej. Zareagował też YouTube, który szybko zamknął emisję live RT DE przez swoje serwery, a Rosja zagroziła zablokowaniem YouTube na terenie Federacji Rosyjskiej.

Na Łotwie wykluczono 38 kanałów

2021-12-19: Łotewski regulator mediów elektronicznych NEPLP wykluczył 38 kanałów telewizyjnych z listy usług audiowizualnych dopuszczonych do retransmisji w kraju. Do najbardziej znanych zagranicznych należą BBC Earth, Discovery World, CBS Drama (EMEA), Disney XD, Rai 1, TRT World, TVE International Europe i Outdoor Channel.

NoMedia: program SAT Kuriera o mediach - odc. 16 [wideo]

2021-12-17: Przedstawiamy 16. odcinek programu „NoMedia”, w którym Janusz Sulisz - redaktor naczelny SAT Kuriera, skrótowo omawia nowości sprzętowe, a także komentuje bieżące informacje medialne. W grudniu zachęcamy do zapoznania się z nowymi odbiornikami AX Technology, a także PULSe 4K Mini, TechniSat DIGITRADIO 21 IR oraz aktualnym wydaniem SAT Kuriera 11-12/2021. Polecamy też prenumeratę SAT Kuriera na 2022 rok.

Sąd w Japonii: Opłata za NHK jest obowiązkiem

2021-12-07: Według agencji Jiji Press, japoński Sąd Najwyższy potwierdził obowiązek płacenia podatku na rzecz japońskiego nadawcy publicznego NHK przez każdego, kto posiada w domu telewizor lub radio.

W Afganistanie koniec seriali z kobietami

2021-11-22: Talibskie Ministerstwo Modlitwy i Propagowania Cnoty i Zapobiegania Występkom, które zostało utworzone przez talibów w Afganistanie we wrześniu br. po zamknięciu ministerstwa ds. kobiet, wezwało afgańskie stacje telewizyjne do zaprzestania nadawania seriali, w których grają kobiety. Wszystko na podstawie nowych „wytycznych religijnych"!

Na Łotwie będzie usuwanie anten Trikolor i NTV Plus?

2021-11-17: Policja rozpoczęła proces karny przeciwko mieszkańcowi Rygi na Łotwie za naruszenie praw autorskich. Grigorij Fedkin jest fotografem, streamerem wideo i autorem bloga Grigorij LV. Swoje dochody czerpał m.in. z montażu w łotewskich domach zestawów telewizji satelitarnej do odbioru rosyjskich platform NTV Plus i Trikolor. Wieczorem, 10 listopada został zatrzymany przez funkcjonariuszy policji na podstawie skargi złożonej przez grupę Viasat.
reklama
Idź do strony
progress gif
reklama
reklama
reklama
reklama