reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Ericsson: telewizja następnej generacji na IBC2010

dodano: 2010-09-13 14:33 | aktualizacja: 2010-09-13 14:51
autor: Paulina Nietrzpiel | źródło: Ericsson

Ericsson Na targach IBC 2010, które są największym targami przemysłu telewizyjnego w Europie, firma Ericsson pokazuje nieograniczone możliwości tworzenia i dostarczania treści telewizyjnych następnej generacji oraz zarządzania nimi. Przedstawia najszerszą ofertę rozwiązań branżowych od pozyskiwania treści poprzez zarządzanie nimi aż po wydajną sieć i wyświetlanie treści wideo na wielu ekranach, co umożliwi operatorom, nadawcom i właścicielom treści uzyskanie większej wydajności, uruchomienie nowych usług i zwiększenie dochodów.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Wyświetlanie treści na wielu ekranach
W przeciągu ostatnich kilku lat doszło do znacznych zmian w sposobie oglądania telewizji przez konsumentów, którzy oprócz z odbiornika telewizyjnego korzystają również z innych urządzeń. Na targach IBC firma Ericsson zaprezentuje komercyjne rozwiązanie wieloekranowe, łączące funkcje telewizji IPTV, mobilnej i internetowej z interfejsem użytkownika o jednolitym wyglądzie i sposobie obsługi. Rozwiązanie to można precyzyjnie dostosować do potrzeb operatora. Umożliwia ono zmniejszenie wydatków operacyjnych, co z kolei przekłada się na obniżenie kosztów dla użytkownika.

Pilot IPTV
Firma Ericsson przedstawi na targach IBC nową wersję rozwiązania Ericsson IPTV, którego prototyp został zaprezentowany w lutym 2010 r. na targach Mobile World Congress w Barcelonie. Urządzenie ma jednolity interfejs do sterowania telewizyjnymi emisjami na żywo, internetowym materiałem wideo i na żądanie oraz odtwarzania wszystkich plików multimedialnych w domu, przechowywanych na komputerze PC lub innym urządzeniu z pamięcią masową. Urządzenie obsługuje pliki obrazów, wideo i audio. Pilot IPTV może służyć za dodatkowy ekran telewizyjny do wyświetlania stron internetowych i komunikowania się z innymi osobami. Ma wbudowane głośniki i kamerę wideo. Urządzenie może również służyć jako przenośny odbiornik telewizyjny w domach wyposażonych w sieć WiFi.

Większe korzyści dla konsumenta
Firma Ericsson zaprezentuje, a następnie wprowadzi na rynek szereg innowacji, na których skorzysta konsument – od telewizji HDTV poprzez zaawansowane interfejsy użytkownika aż po nowe oferty serwisowe, jak treści OTT (over the top), rozwiązania wieloekranowe oraz obraz 3D w domu i w kinie.

Zarządzanie przepustowością i dostarczanie obrazu najlepszej jakości
Badania przeprowadzone przez Ericsson Consumer Lab wykazały, że najbardziej kluczowym kryterium dla konsumentów jest jakość obrazu. Firma Ericsson zaprezentuje na targach IBC kompletną, wielofunkcyjną platformę VPC (Video Processor Chassis) o dużej gęstości do przetwarzania sygnału wideo, która została opracowana, aby spełniać rosnące wymagania nadawców. Wśród nowych produktów można wymienić kompletną stację czołową następnej generacji dla sieci telewizji kablowej, nowy system DVB-T2 do stacji czołowych oraz zoptymalizowane rozwiązania dla telewizji IPTV. Zostały one opracowane z myślą o dostarczaniu optymalnej jakości przy najmniejszej możliwej szybkości transmisji danych, co pozwala operatorom jak najlepiej wykorzystać dostępną przepustowość, aby móc oferować klientom specjalne usługi wideo.

Kanały dostępu
Wszystko wskazuje na to, że Internet szybko zamienia się w sieć wideo. Coraz więcej konsumentów korzysta z usług rozrywkowych na żądanie, co powoduje gwałtowny wzrost liczby materiałów wideo dostępnych w sieci. Przez kolejnych kilka lat udział treści wideo na żądanie w ruchu w sieci ma wzrosnąć do 90 procent.

Na targach IBC zaprezentowana zostanie sieć Ericsson MDN (Media Distribution Network), która jest kompletnym rozwiązaniem umożliwiającym dostarczanie treści wideo przez Internet. Łączy w sobie sieć CDN (Content Distribution Network) z szerszą ofertą telewizyjną firmy Ericsson, umożliwiając wygodne korzystanie z treści multimedialnych dostępnych w Internecie.

Ulepszenia na żądanie i zaawansowana reklama
Na stoisku firmy Ericsson będzie można się zapoznać z pełnym zestawem oprogramowania firmy. Zostanie zaprezentowane nowe rozwiązanie Catalog Gateway dla platformy usług cyfrowych OpenStream firmy Ericsson, które umożliwi operatorom oferowanie abonentom kategorii dynamicznych.

Zostanie również przedstawione nowe rozwiązanie w zakresie centralnego zarządzania kampaniami reklamowymi dla zaawansowanej platformy reklamowej AdPoint firmy Ericsson, obejmujące zarówno reklamy interaktywne jak i reklamy VOD.

Wydajne zarządzanie treścią
Firma Ericsson przedstawi także najnowszą wersję systemu zarządzania treścią WatchPoint CMS. Pracownicy firmy zademonstrują, w jaki sposób można wykorzystać system WatchPoint CMS do zarządzania cyklem życia treści, od jej nabycia poprzez jej przygotowanie aż po dystrybucję i usunięcie, oraz pokażą metody integracji z systemem Xport TimeShift TV, umożliwiającym przechwytywanie i dostarczanie transkodowanych zasobów do portali WWW i portali mobilnych.



Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Wystawy


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Mini PC Homatics Dongle R 4K

Homatics Dongle R to najpotężniejszy odtwarzacz multimedialny 4K na rynku...

259 zł Więcej...

SAT Kurier - 5-6/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 5-6/2022

12 zł Więcej...

Odbiornik AB CryptoBox 752HD Combo

Odbiornik HD Combo DVB-S2X, DVB-T2, DVB-C z kieszenią na moduły...

349 zł Więcej...