dodano: 2010-04-19 13:42 | aktualizacja:
2010-04-19 14:02
autor: Anita Dąbek |
źródło: TVP
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Nowymi tytułami promowanymi na targach były najnowsze seriale Telewizji Polskiej:
Blondynka i
Siostry cieszące się dużą popularnością wśród widzów.
Blondynka, serial o rekordowej oglądalności na tle wiosennych nowości, opowiada o perypetiach młodej pani weterynarz, która postanawia porzucić miasto dla prowincji. Tam trafia do kliniki, gdzie musi stawić czoła lokalnej społeczności. Serial „Siostry” to opowieść o zwariowanych zakonnicach, które zawsze chcą pomagać ludziom. Tytułowe siostry to pięć bardzo różnych, silnych osobowości, zdeterminowanych, by działać razem, mimo przeciwności losu.
Telewizja Polska zaprezentowała także
13 nowych odcinków drugiego sezonu Czasu Honoru, serialu inspirowanego historią polskich dywersantów, którzy w czasie II wojny światowej przechodzili w Anglii szkolenia, by wrócić do okupowanej przez hitlerowców Polski z misją konspiracyjnej walki o niepodległość. Nie zabrakło także pozycji dokumentalnych już cieszących się międzynarodowym uznaniem takich jak
Dekalog po... Dekalogu (premiera podczas Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Goeteborgu). To cykl 10 filmów dokumentalnych, z których każdy przedstawia współczesną rzeczywistość z perspektywy kolejnych przykazań nawiązując do
Dekalogu Krzysztofa Kieślowskiego. Z kolei
Tajemnice Doliny Nilu to wędrówka śladami starożytnych cywilizacji, od Chartumu w Sudanie po Aleksandrię w Egipcie. Film dokumentalny o sensacyjnych odkrycia polskich archeologów, którzy od blisko pół wieku prowadzą badania w Dolinie Nilu.
Ponadto, TVP przedstawiła dystrybutorom i kontrahentom zagranicznym liczne produkcje fabularne, dokumentalne, animowane a także artystyczne składające się na bogatą i różnorodną ofertę handlową Telewizji Polskiej.
Targi MIPTV to jedno z najważniejszych wydarzeń międzynarodowych, poświęconych najnowszej ofercie programowej, dystrybucji i finansowaniu produkcji filmowej i telewizyjnej, w tym filmów fabularnych, dokumentalnych i animowanych, programów TV, seriali i formatów. To także spotkanie przedstawicieli stacji telewizyjnych, producentów filmowych i telewizyjnych, dystrybutorów, przedstawicieli portali internetowych i telefonii komórkowej odpowiedzialnych za kontent, producentów i dystrybutorów działających w obszarze nowych mediów, a także agencji reklamowych, funduszy regionalnych oraz organizacji filmowych.
W targach wzięło udział
ok. 12.000 uczestników z ponad 100 krajów, w tym 50 firm z Polski poszukujących zagranicznych licencjodawców, dystrybutorów i partnerów finansowych oraz firmy sprzedające filmy, seriale, formaty, programy rozrywkowe i kontent cyfrowy.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.