dodano: 2009-02-18 13:35 | aktualizacja:
2009-02-18 15:50
autor: Janusz Sulisz |
źródło: vector
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
W ciągu jedenastu lat istnienia targi zyskały rangę prestiżowego spotkania przedstawicieli branży oraz stały się skuteczną platformą kontaktu z Klientem.
W tym roku targi CSTB odbyły się na tle zawirowań w światowych finansach. Pomimo zachodzących na międzynarodowych rynkach ekonomicznych problemów w CSTB 2009 wzięło udział
ponad 350 wystawców z 25 krajów: rosyjscy i zagraniczni eksperci techniczni, operatorzy telewizyjni, producenci sprzętu i usług dla sieci płatnej telewizji, dystrybutorzy, systemowi integratorzy, producenci i dostawcy zawartości.
Powierzchnia ekspozycyjna liczyła
ponad 18 tys. m2. W hali wystawienniczej były przedstawione nowoczesne telelekomunikacyjne technologie i rozwiązania w dziedzinie szerokopasmowego dostępu, płatnej telewizji, kablowej i satelitarnej telewizji, IPTV, HDTV, telewizji mobilnej, a także łączności bezprzewodowej, kontentu i multiserwisowych usług.
Wystawa stała się także miejscem wymiany opinii na temat światowego kryzysu. Wystawcy i odwiedzający analizowali obecną sytuację, zadawali pytania, dotyczące przyszłości branży w obliczu niestabilnej gospodarki światowej. Podczas targów można było usłyszeć opinie, iż kryzys na tak szeroką skalę, o jakiej mówią media, rozgrywa się bardziej w umysłach społeczeństwa niż w rzeczywistości. Padały zdania, iż obecnie mamy do czynienia nie z załamaniem gospodarczym, a raczej ze spowolnieniem wzrostu rynków. Zdaniem rosyjskich analityków teraźniejsze problemy gospodarcze pomogą Rosji w przyszłości szybciej się rozwijać. Rząd zrozumiał, że musi działać szybciej i budować w Rosji sektor wysokich technologii, tym bardziej więc tegoroczne targi CSTB stały się ważnym elementem strategii rozwoju gospodarki w Europie Wschodniej.
Wystawa CSTB 2009 również odczuła ekonomiczną recesję - targi trochę skromniejsze, stoiska nieco uboższe, ale nie to się liczyło - ważna była obecność firm na targach oraz duże zaangażowanie i optymistyczne nastawienie wystawców.
Firma VECTOR, która od kilku już lat jest obecna na moskiewskiej wystawie, wzięła w niej udział także w tym roku. VECTOR na swoim stoisku zaprezentował aktualną ofertę:
wzmacniacze szerokopasmowe oraz węzły i odbiorniki optyczne. Wśród prezentowanych produktów największym zainteresowaniem cieszył się najnowszy produkt firmy VECTOR -
odbiornik optyczny BETA PRO 50. Odwiedzający mogli również zapoznać się z drugą nowością firmy -
węzłem optycznym - BETA PRO 60G.
Na stoisku gdyńskiej firmy można było zauważyć dużą liczbę odwiedzających, zainteresowanych technicznymi nowościami: przedstawicieli branży oraz mediów. Oferta firmy VECTOR była również prezentowana na stoisku rosyjskiego dystrybutora - Telco Group.
Targom towarzyszyła konferencja, podczas której uczestnicy mieli możliwość przeanalizować doświadczenie rosyjskich i zagranicznych specjalistów oraz zadać pytania, dotyczące m. in. perspektyw wdrożenia technologii cyfrowych, rozwoju sieci telewizji kablowej i satelitarnej, Internetu, technologii VSAT, realnych możliwości bezprzewodowych TV technologii, strategii rozpowszechnienia telewizji mobilnej w Rosji w oparciu o światowe doświadczenie, produkcji kontentu dla mobilnych platform, dostawy telewizji mobilnej w technologii DVB-H, nowych mediów, możliwych problemów, związanych z przejściem od analogu do cyfry.
Po raz pierwszy na konferencji była zorganizowana prezentacja projektów telewizji kablowej i satelitarnej, telewizji cyfrowej i IPTV, pomyślnie wdrożonych do komercyjnej eksploatacji. W ciągu ostatnich lat w Rosji i krajach byłego bloku wschodniego cyfrowa telewizja i sieci multiserwisowe były aktywnie budowane, w związku z czym duża liczba projektów była już wdrożona do eksploatacji. Organizatorzy targów CSTB oraz firma MIDEXPO we współpracy z czasopismem "Telesputnik" postanowili w jednym miejscu zademonstrować najlepsze z tych projektów w ramach oddzielnej sekcji konferencji.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.