reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Prawie połowa kanałów dziecięcych w Europie należy do USA

dodano: 2023-07-05 10:21 | aktualizacja: 2023-07-11 13:54
autor: Janusz Sulisz | źródło: European Audiovisual Observatory

kanał TV European Audiovisual Observatory 360px Aby zobrazować stale zmieniający się europejski sektor audiowizualny, European Audiovisual Observatory (Europejskie Obserwatorium Audiowizualne), będące częścią Rady Europy w Strasburgu, opublikowało najnowszą edycję swojego rocznego raportu na temat kanałów telewizyjnych i usług VOD (na żądanie) w Europie. Autorem raportu "Audiowizualne usługi medialne w Europie" jest dr Agnes Schneeberger, analityk w Departamencie Informacji Rynkowej Obserwatorium.

European Audiovisual Observatory/MAVISE
US share kanał TV European Audiovisual Observatory MAVISE 760px


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Europejski sektor audiowizualnych usług medialnych został ukształtowany przez rozwój unikalnych krajowych ekosystemów medialnych.

Ta różnorodność znajduje odzwierciedlenie w sektorze oferującym łącznie 12 664 audiowizualnych usług medialnych dostępnych w całej Europie (stan na grudzień 2022 r.). Około 3/4 z nich to usługi linearne - 9 349 kanałów telewizyjnych, a 1/4 to usługi nielinearne - 3 315 serwisów VoD i platform udostępniania wideo.
 


Zawartość usług AV w Europie ujawnia istotne różnice między usługami linearnymi i nielinearnymi.

Podczas gdy stacje telewizyjne są w dużej mierze definiowane przez fragmentację tematyczną, to usługi VOD (na życzenie) wyraźnie koncentrują się na treściach filmowych i serialach telewizyjnych.

Jeśli chodzi o własność, europejski rynek telewizyjny dzieli się na sektor publiczny, w którym w sieciach naziemnej telewizji cyfrowej dostępne są głównie programy ogólne, oraz sektor prywatny, który rozszerzył się na tematyczne kanały kablowe, IPTV i satelitarne.

97% usług VOD to własność prywatna.

Na rynek weszły również media publiczne, oferując głównie nadrabianie zaległości w kanałach linearnych. Jedna na pięć publicznych usług VOD to usługi płatne.

Znaczna obecność amerykańskich graczy w europejskim sektorze telewizji i VOD.

Pozaeuropejscy gracze zajęli silną pozycję na europejskim rynku audio-wideo. 1/5 z 50 największych grup telewizyjnych i ponad 1/3 z 50 największych grup oferujących usługi VOD ma pozaeuropejską spółkę macierzystą.

Spośród wszystkich serwisów VOD 28% to SVOD (płatne platformy VOD), a tylko 12% to TVOD (pay-per-view).

Najwięcej serwisów SVOD i TVOD oferowanych jest w Irlandii (37%, 180 serwisów), Holandii (16%, 80 serwisów), Wielkiej Brytanii (14%, 70 serwisów) i Niemczech (8%, 40 serwisów VOD). 

Publiczne serwisy VOD mają trzy procentowy udział w rynku. Spośród nich 78% to VOD, 13% SVOD i tylko 9% TVOD. Najczęściej są one zorientowane ogólnie (51%), na filmy i produkcję telewizyjną (12%), na treści kulturalne i edukacyjne (11%). Najwięcej serwisów VOD zarejestrowanych jest w Irlandii (32%). Te firmy to Alphabet (Google Play, YouTube), Apple (Apple TV+, sklep iTunes), Huawei (Huawei Video), Microsoft (MSN, Microsoft Store — filmy i telewizja).



zdjęcie


Drugim krajem z największą liczbą licencjonowanych serwisów VOD jest Holandia (18% zarejestrowanych serwisów VOD), skąd swoje usługi świadczą Disney ( aplikacja VOD Disney+), Netflix , Liberty Global (Virgin, UPC), Warner Bros. Grupa Discovery (Discovery+) i Antena (AXN+). 

Wielką Brytanię wybrały do ​​licencjonowania (17% licencji. usługi VOD w Europie) amerykańskie firmy 
Comcast (Hayu, Sky), DAZN , Paramount Global (Nickelodeon Play) a także europejskie - BBC (iPlayer), ITV (Britbox), Sandbox Edutainment (Hopster), Viasat , Vivendi(FilmBox). 

W Niemczech (10% zarejestrowanych serwisów VOD) koncesjonowane są amerykańskie firmy 
Amazon (Amazon Prime), Paramount Global (serwis Pluto TV) oraz europejska firma Splendid Media (serwis Maxdome) .

 


Gracze amerykańscy reprezentują największą grupę pozaeuropejskich spółek-matek usług telewizyjnych w Europie.

18% wszystkich prywatnych kanałów telewizyjnych (z wyłączeniem telewizji lokalnej) jest własnością USA, a ponad 1/3 wszystkich usług SVoD (39%) i TVoD (33%) w Europie należy do firmy amerykańskiej.

Amerykańscy gracze przodują w dziedzinie telewizji dla dzieci i rozrywki SVoD.

Prawie połowa wszystkich kanałów dla dzieci w Europie należy do właścicieli z USA (48%).

Znakomitymi przykładami są marka Nickelodeon należąca do Paramount, Disney Channel od Disneya, Cartoon Network należący do AT&T i JimJam należący do AMC Networks. Amerykańscy gracze dominują również w rozrywce online dla dorosłych, z 59-procentowym udziałem w podaży subskrypcyjnych usług rozrywkowych VOD.

Gracze amerykańscy mają zdecydowanie największy zakres rynków operacyjnych w całej Europie.
Dobrym przykładem jest firma Walt Disney Company jest wirtualnie wszechobecna w Europie, działając na 44 europejskich rynkach telewizyjnych.


Centra biznesowe: paneuropejscy gracze stosują różne strategie.
  • Netflix stosuje scentralizowaną strategię z jednym głównym krajem siedziby, z którego kieruje swoje działania na rynki europejskie.
  • Vivendi stosuje strategię wielokrajową, w której zwykle niewielka liczba krajów służy jako podstawa do kierowania reklam na różne rynki krajowe.
  • AT&T stosuje zdecentralizowaną strategię, w której większa liczba centrów biznesowych obsługuje rynki europejskie.

Źródło: coe.int 

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Raporty


Informacje
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Google TV Next 4K Stick HDMI

Google TV Next 4K Stick HDMI to ciekawy i wydajny...

339 zł Więcej...

Odbiornik Ferguson Ariva 9000 4K CI+ HDR Dolby Vision

Ariva 9000 4K CI+ to uniwersalny odbiornik typu Combo z...

449 zł Więcej...

Mini PC Homatics BOX R 4K

Homatics BOX R to najnowszy odtwarzacz multimedialny 4K firmy Homatics...

319 zł Więcej...