reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Francja o skuteczności sankcji na rosyjskie media

dodano: 2023-06-21 21:07 | aktualizacja: 2023-06-21 22:59
autor: RO | źródło: broadbandtvnews.com

satelity Francuskie władze i zainteresowane strony przeprowadziły debatę o skuteczności wprowadzonych sankcji wobec rosyjskich, propagandowych stacji telewizyjnych i nadawców. W spotkaniu, które odbyło się we francuskim Zgromadzeniu Narodowym, wzięli udział przedstawiciele regulatora Arcom, operatora satelitarnego Eutelsat, międzynarodowej organizacji Reporterzy bez Granic (RSF) oraz Komitetu Denisa Diderota.

24tv.ua
Rosja sankcje


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Komitet Denisa Diderota, który zrzesza naukowców, ekspertów i profesjonalistów z branży audiowizualnej, zauważył, że Eutelsat prawidłowo wykonuje sankcje wobec rosyjskich kanałów, nałożone przez Unię Europejską i Arcom. Niemniej jednak zauważa, że kanał RTR Planeta, objęty sankcjami UE, nadal jest nadawany przez satelitę Eutelsat 70B dla armeńskiego operatora radiowo-telewizyjnego TRBNA.

RTR Planeta jest jedynym zagranicznym kanałem, nadawanym w regionach Armenii przez sieć nadawczą TRBNA, prawdopodobnie z sygnału Eutelsat.

Pół roku po przyjęciu 16 grudnia 2022 sankcji przez UE w stosunku do nadawców VGTRK i Narodowej Grupy Medialnej, francuskie organy wykonawcze (Direction Générale du Trésor, Arcom) nie udzieliły żadnych instrukcji francuskim operatorom (Eutelsat, dostawcom platform, etc) wdrożenia tych sankcji. Według analizy Komitetu Denisa Diderota, dwóch nadawców ma około 60 kanałów, które wciąż są nadawane przez Eutelsat. Dostawcy usług internetowych nadal zapewniają dostęp do stron internetowych, portali i innych treści online publikowanych przez te dwie grupy. Podobnie portal i kanały Rosyjskich Sił Zbrojnych, objęte sankcjami 16 grudnia, nadal są dostępne w Internecie.

Komitet Denisa Diderota z zadowoleniem przyjmuje fragmenty rezolucji w sprawie działań przyjętych 1 czerwca br. przez Parlament Europejski, inspirowanych jej pracą. Zauważa, że rosyjskie platformy Trikolor i NTV Plus nadal są dostępne przez Eutelsat na okupowanych i anektowanych terytoriach Ukrainy. Paragraf 111. niniejszej Rezolucji wzywa do konsekwentnego stosowania przyjętych sankcji i wzywa do nałożenia sankcji w celu zakazania rosyjskim spółkom świadczenia usług transmisji satelitarnej.

Jednak Komitet zauważa, że żadne francuskie i europejskie przepisy nie dotyczą nadawania przez operatorów satelitarnych kanałów do krajów trzecich. W przypadku krajów spoza Europy, Eutelsat opiera się na przepisach krajowych, nawet jeśli pochodzą one z państw, które nie praktykują wolności słowa w jej najbardziej podstawowych formach.

Komitet Denisa Diderota cieszy się, że projekt alternatywnego pakietu kanałów skierowanych do ludności rosyjskojęzycznej, który przygotowuje we współpracy z Reporterami bez Granic (RSF), zyskuje coraz większe wsparcie. Wzywa parlamentarzystów, francuski rząd i Komisję Europejską do oficjalnego wsparcia tego projektu i jeśli to możliwe, do wniesienia wkładu w jego finansowanie.

Źródło: broadbandtvnews.com 

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Raporty


Informacje
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Mini PC Homatics BOX Q

Homatics BOX Q to najpotężniejszy odtwarzacz multimedialny 4K na rynku...

319 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ UNO 4K SE S2X FBC Multistream

Vu+ UNO 4K SE - najnowsza wersja tunera 4K od...

1 230 zł Więcej...

Mini PC Homatics Dongle Q

Homatics Dongle Q to najpotężniejszy odtwarzacz multimedialny 4K na rynku...

239 zł Więcej...