dodano: 2016-04-04 19:53 | aktualizacja:
2016-04-04 20:00
autor: Jerzy Kruczek |
źródło: informitv
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
10 usług z największymi wzrostami dołączyło łącznie
5,11 mln abonentów telewizji w ostatnim kwartale 2015 roku i
11,05 mln abonentów w ciągu całego 2015 roku.
17 z 100 usług z raportu Multiscreen Index odnotowało straty abonentów – łącznie 762 tys. klientów telewizyjnych w ciągu kwartału. Najwięcej abonentów straciła
U-verse od AT&T (o 240 tys. abonentów mniej).
Największe wzrosty osiągnięto w regionie Azji i Pacyfiku, gdzie dołączono
4,99 mln abonentów. Pięciu operatorów w Indiach dołączyło nieco ponad 4 mln klientów.
W regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki dołączono 2,07 mln abonentów. Sky – 337 tys. abonentów w Europie, natomiast Trikolor TV w Rosji – 200 tys. abonentów.
W Ameryce Północnej, Środkowej i Południowej liczba abonentów wzrosła o 1,09 mln. Sky Mexico dodał 230 tys. abonentów, natomiast DirecTV – 214 tys. w Stanach Zjednoczonych.
Najwięcej abonentów dodali
operatorzy kablowi – 4 mln. Operatorzy satelitarni – 2,95 mln, a telekomunikacyjni – 1,22 mln abonentów.
– Pomimo pewnych strat, nasz indeks największych operatorów na całym świecie pokazuje ogólny wzrost liczby abonentów na koniec 2015 roku – powiedział dr William Cooper, redaktor informitv Multiscreen Index. – Kwartalny wzrost o 2 proc. pokazuje, że liczba abonentów płatnej telewizji nadal wzrasta, zwłaszcza na rynkach wschodzących.
– 25 usług w indeksie zyskało po ponad 100 tys. abonentów każdy w ciągu trzech miesięcy – dodała analityk informitv dr Sue Farrell.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.