reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

CANAL+ Group kupuje Direct 8 i Direct Star

dodano: 2011-09-09 09:07 | aktualizacja: 2011-09-09 16:30
autor: Janusz Sulisz | źródło: Vivendi

Direct 8 Bolloré i CANAL+ Group ogłosiły strategiczne partnerstwo z udziałem kanałów od Bolloré. Proponowana umowa przewiduje, że francuski CANAL+ Group kupi pakiet 60% działalności telewizji od Bolloré Group, który obejmuje, m.in. kanały Direct 8 i Direct Star. Reszta inwestycji będzie opłacana z akcji firmy Vivendi. Łączna wartość (100%) aktywów szacuje się na maksymalnie 465 mln euro. CANAL + Group przejmie zarządzanie operacyjne obu kanałów i ich dział sprzedaży reklam.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Dla Grupy Bolloré, to porozumienie pozwoli jej doprowadzić do wsparcia własnej działalności telewizji przez jednego z głównych nadawców w Europie. Pozwoli też na nowy impuls dla dwóch kanałów Direct 8 i Direct Star, które już cieszą się wielkim sukcesem w naziemnej telewizji cyfrowej we Francji.

CANAL+ Group, jako wiodący operator pay-TV we Francji, chce uzupełnić swój biznes, by mieć jeszcze silniejszą pozycję w telewizji. Ten szerszy profil obejmujący zarówno telewizję płatną i ogólnodostępną telewizję pozwoli CANAL+ Group do rozszerzenia swojej obecności na wszystkich programach i zapewni długoterminowy dostęp do pierwszej klasy finansowania na rzecz treści. Propozycja ta jest obecnie przedmiotem konsultacji z organami reprezentującymi pracowników i musi być następnie rozpatrzona przez właściwe francuskie organy w celu jej zatwierdzenia.

Grupa ma już kanał informacyjny I-Télé rozprowadzany za pośrednictwem satelity i DVB-T, ale nie konkuruje z istniejącymi graczami, TF1 i M6, które obsługują również kanały TMC, NT1 i W9. Projekt Canal 20 jest więc nadal niepewny. Nadawcy TF1, M6 i Canal+ mają każdy otrzymał licencję w ramach rekompensaty bonus za przejście na nadawanie cyfrowe. UE sprzeciwia się idei kanałów jako bonusów.

Przejmując stacje Direct 8 i Direct Star tak naprawdę pozwala CANAL+ ominąć ten problem. Direct 8 w sierpniu tego roku miał 2,4 procent udziału w rynku.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Biznes


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

SAT Kurier - 5-7/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 5-7/2023

12 zł Więcej...

SAT Kurier - 3-4/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 3-4/2022

12 zł Więcej...

Kabel HDMI 2.0 4K Light 3,0m

Wysokiej klasy kabel połączeniowy HDMI Light z oświetleniem LED z...

35 zł Więcej...