Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Przedsiębiorstwo żeglugowe z Marsylii, CMA CGM, należące do Saadé, przejmie za 1,55 mld euro francuską jednostkę medialną grupy telekomunikacyjnej Altice, w skład której wchodzą znane i popularne media we Francji nadawane pod marką BFM i RMC. Patrick Drahi kłamał, mówiąc pod koniec 2023 roku, że BFM TV nie jest na sprzedaż.
BFM TV to jeden z największych kanałów informacyjnych we Francji. Można go odbierać w sposób nieszyfrowany (FTA) na satelicie
Eutelsat Hot Bird 13F (13°E).
Pozostałe przejmowane kanały we Francji, to m.in.
BFM Business, kanały regionalne
BFM TV,
RMC,
RMC Sport,
RMC Story czy
RMC Decouverte. W skład mediów wchodzą również stacje radiowe, portale internetowe i usługa streamingowa
RMC BFM PLAY.
Przejęcie pozwoli francusko-libańskiemu biznesmenowi Saadé skonsolidować rozwijającą się działalność medialną we Francji, a transakcja pomoże także złagodzić problemy finansowe grupy
Altice, która próbuje sprzedać aktywa, aby zmniejszyć zadłużenie ze względu na gwałtowny wzrost stóp procentowych.
Dzięki planowanemu przejęciu, zamierzamy kontynuować nasz długoterminowy rozwój w branży medialnej
– stwierdził Saadé w komunikacie prasowym.
Rodolphe Saadé w ostatnich 2 latach stopniowo buduje imperium medialne za pośrednictwem swojej spółki zależnej
Whynot Media. Jest już właścicielem gazet
La Provence,
Corse Matin i
La Tribune, a także posiada 11 proc. udziałów w grupie telewizyjnej
M6. Jego oddział medialny osiąga obroty na poziomie 78 milionów euro przy zatrudnieniu 900 pracowników, w tym 280 dziennikarzy. Nabycie wiodącego kanału informacyjnego we Francji z pewnością pozwoli miliarderowi wpływać na kształt mediów i debaty publiczne w kraju.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.