Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Nadawca największych stacji telewizyjnych w Niemczech, takich jak ProSieben, Sat.1 czy Kabel Eins, odchodzi od wieloletniej praktyki zawierania długoterminowych umów licencyjnych z hollywoodzkimi studiami filmowymi. Jednocześnie nadal będzie kupował amerykańskie treści w sposób selektywny.
ProSiebenSat.1 chce w 2024 roku jeszcze bardziej skoncentrować się na ekskluzywnych treściach lokalnych. Wydatki na to mają wzrosnąć o około 80 mln euro do kwoty 1,05 miliarda euro. Grupa oczekuje, że zmiana strategii treści przyniesie korzyści nie tylko dla platformy streamingowej
Joyn, ale także dla głównych kanałów linearnych nadawcy w czasie największej oglądalności. Chodzi tutaj oczywiście o bezpłatne stacje
ProSieben i
Sat.1.
Amerykańskie filmy i seriale w ostatnich dziesięcioleciach stanowiły główną część ofert programowych u nadawców komercyjnych w Niemczech.
Do dziś USA są uważane za miejsce, gdzie kształtują się trendy programowe. Jednak ostatnio zaobserwowano nowy trend polegający na tym, że publiczni i prywatni dostawcy telewizji i streamingu, a także światowi dostawcy transmisji strumieniowej w coraz większym stopniu polegają na lokalnych treściach na swoich rynkach.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.