Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Spory wokół kontroli nad Bulsatcom i opóźnienie w przejęciu operatora przez przedsiębiorcę Spas Rusev, najwyraźniej źle wpłynęły na działalność grupy. W ostatnich latach spółka traciła abonentów telewizji i Internetu, a w 2022 r. tempo odpływu klientów jeszcze bardziej przyśpieszyło.
Według raportu
Komisji ds. Regulacji Łączności, udział
Bulsatcomu wynosi 26,7% pod względem liczby abonentów i 29,3% pod względem przychodów, przy spadku odpowiednio o 4,5 i 4,9 punktu procentowego w obu wskaźnikach.
Baza abonencka
Bulsatcomu zmniejszyła się do niespełna 610 tys. osób. Jego miejsce zajął
Vivacom ze wzrostem liczby klientów telewizji o 2,7 p.p. do 32,9%, tj. około 17 tys. nowych klientów do całkowitej liczby ponad 642 tys. osób. Pozycję lidera pod względem przychodów w tym segmencie
Bulsatcom również traci - tu na rzecz
A1 Bulgaria, którego udział w rynku pod względem obrotów wynosi 29,8% (i 26,4% pod względem klientów).
Łączna wartość rynku płatnej telewizji urosła o 4,6 p.p. i wyniosła 474 mln lewów (ok. 1,07 mld zł) w stosunku do 2021 roku.
Komisja ds. Regulacji Łączności dodaje, że jest to zasługa wzrostu przychodów z dwóch usług: IPTV o 17% i telewizji kablowej o 1,9%. Dzieje się tak pomimo spadku liczby abonentów płatnej telewizji o 2,1% do 2,03 mln gospodarstw domowych oraz dostawców telewizji o 5 do 244 operatorów.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.