Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Według Krajowej Komisji Rynków i Konkurencji (CNMC), główne przyczyny, dla których gospodarstwa zdecydowały się dobrać usługę pay-tv, to inne świadczenia telekomunikacyjne (22%), zainteresowanie kanałami i serialami (16,8%) oraz retransmisjami wydarzeń sportowych (15,5%).
Regulator
CNMC zauważa, że wydatki na łączone usługi telekomunikacyjne miały spadek w 2022 roku. Średnia cena poczwórnych pakietów (telefonia stacjonarna i komórkowa, stacjonarny i mobilny Internet) spadła o prawie 4 euro w porównaniu z poprzednim rokiem, kiedy 5-krotne pakiety (razem z TV) były o około 3 euro tańsze.
Cena poczwórnych pakietów wynosiła średnio 42,9 euro miesięcznie, a za tzw. "pięciopak" trzeba było zapłacić 77 euro miesięcznie.
40% gospodarstw domowych w Hiszpanii zakontraktowało jednocześnie usługi telefonii stacjonarnej i komórkowej, stacjonarnego i mobilnego Internetu szerokopasmowego oraz płatnej telewizji.
Choć w Hiszpanii tylko co drugie gospodarstwo domowe korzysta z płatnej telewizji, to
w sąsiedniej Portugalii aż 97% płaciło za telewizję na początku 2023 roku.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.