reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Amerykanie rezygnują z pay-tv na rzecz OTT

dodano: 2019-01-29 10:30 | aktualizacja: 2019-01-29 13:46
autor: Anita Kaźmierska | źródło: S&P Global Market Intelligence/Waterstone Group/satkurier.pl

OTT TV Liczba amerykańskich gospodarstw domowych z Internetem ale bez telewizji ma wzrosnąć z 23,3 mln w 2018 roku do 40,8 mln w 2023 roku. Wynika to z prognoz grupy Kagan działającej w ramach S&P Global Market Intelligence. Natomiast analitycy z Waterstone Group przewidują kolejny bezlitosny rok cord-cuttingu - czyli rezygnowania z pay-tv na rzecz usług OTT. Ostatnie badanie przeprowadzone na grupie 5.000 Amerykanów* wskazuje, że 59 proc. respondentów zrezygnowało już z tradycyjnej telewizji, a kolejne 29 proc. myśli o tym.

Waterstone Group cord-cutting USA


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.

- Stromy trend wzrostowy spowodowany cord-cuttingiem nie jest zaskakujący, biorąc pod uwagę obfitość usług wideo online dostępnych na rynku, chociaż może to być błędne koło, ponieważ coraz więcej firm wchodzi w streaming właśnie w odpowiedzi na rosnący rynek usług online - powiedział Tony Lenoir, starszy analityk rynku Kagan w S&P Global Market Intelligence.

Kagan spodziewa się, że w ciągu najbliższych pięciu lat segment gospodarstw domowych z Internetem ale bez telewizji będzie liczył prawie jedną trzecią wszystkich gospodarstw domowych w USA.

Wyniki badania pokazują, że produkty OTT, niezależnie od tego, czy chodzi o SVOD czy treści linearne, są oferowane po konkurencyjnych cenach, co jest głównym czynnikiem napędzającym cord-cutting. Innymi przyczynami silnego rozwoju rynku wideo online jest łatwość łączenia i anulowania usług. Zazwyczaj nie są wymagane żadne umowy. Ponadto usługodawcy często proponują okresy próbne, co pozwala potencjalnemu klientowi zapoznać się najpierw z ofertą.

Kagan spodziewa się, że liczba gospodarstw domowych w USA z dostępem do Internetu ale brakiem telewizji będzie rosła w latach 2018-2023 w tempie rocznym wynoszącym 11,9 proc. Co więcej ma stanowić 41,7 proc. wszystkich amerykańskich gospodarstw domowych z Internetem w 2023 roku. Kagan oczekuje, że operatorzy kablowi i telekomunikacyjni będą obsługiwać w tym czasie prawie 75 proc. gospodarstw domowych w USA.

* W grudniu 2018 roku przeprowadzono badanie na grupie 5.000 Amerykanów w wieku 18-69 lat. Załączona grafika obrazuje, jak w poszczególnych stanach wygląda zjawisko cord-cuttingu (im ciemniejszy kolor, tym stosunkowo więcej gospodarstw domowych całkiem zrezygnowało tam z telewizji).


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Analizy rynkowe


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Kabel HDMI 2.0 4K Light 3,0m

Wysokiej klasy kabel połączeniowy HDMI Light z oświetleniem LED z...

35 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ DUO 4K SE S2X FBC

Vu+ DUO 4K SE - najnowszy odbiornik Ultra HD 4K...

1 690 zł Więcej...

Mini PC Homatics BOX Q

Homatics BOX Q to najpotężniejszy odtwarzacz multimedialny 4K na rynku...

319 zł Więcej...