reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Adresowalna telewizja „następnym etapem ewolucji”

dodano: 2018-12-18 14:56
autor: Janusz Sulisz | źródło: WARC

telewizor telewizja Mimo że czas spędzany na oglądaniu telewizji linearnej na całym świecie ulega skróceniu, to jej zasięg pozostaje niezrównany. Natomiast zwiększony popyt na telewizory smart ma otworzyć nowe możliwości dla reklamodawców, wynika z nowego raportu WARC.

kanały telewizja TV


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Najnowsze badanie „Global Advertising Trends” wskazuje, że telewizja znajduje się na rozdrożu - dzienny czas spędzony na jej oglądaniu spadł w pierwszej połowie 2018 roku o cztery minuty, ale popyt ze strony reklamodawców nadal pozostaje duży.

Koszt CPM rośnie na wszystkich kluczowych rynkach - od 14 proc. na rozwijających się rynkach, takich jak Indie, do mniejszych wzrostów na rynkach rozwiniętych (4 proc. w USA, 2 proc. w Wielkiej Brytanii).

Telewizja linearna pozostaje zdecydowanie najlepszym medium dla globalnych wydatków na reklamę displayową. W 2018 roku zainwestowano na ten cel ponad 140 mld dol., czyli 41,9 proc. wydatków na reklamę na 12 głównych rynkach WARC - ponad dwa razy więcej w porównaniu z wydatkami na reklamę mobilną (58 mld dol.).

Kluczem do ciągłego sukcesu telewizji, według raportu, jest to, że dociera ona do 96 proc. osób na tych rynkach każdego miesiąca i średnio 71 proc. każdego dnia.

Planiści mediów będą musieli wziąć wkrótce pod uwagę wpływ adresowalnej telewizji, która umożliwia reklamodawcom wykorzystanie danych o użytkowniku. Skala czasowa nie jest jednak jasna: ta technologia wciąż jest w powijakach, istnieją problemy związane z pomiarem ROI, a doświadczenia w USA pokazują, że widzowie niechętnie udostępniają dane osobowe w celu dostosowywania reklam.

James McDonald, Data Editor, WARC uważa, że „adresowalna telewizja będzie kolejnym etapem ewolucji”, uznając, że 1 mld dol. wydane w tym roku to tylko ułamek całkowitej inwestycji w telewizję. - Telewizja wciąż odpowiada za większość codziennej konsumpcji wideo, a przynętą dla reklamodawców jest wykorzystywanie danych konsumenckich, aby w odpowiednim momencie dać odpowiedni komunikat przed odpowiednimi osobami - powiedział.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Raporty


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik DVB-T/T2/C Edision Nano T265+ HEVC (hotelowy)

Cyfrowy odbiornik DVB-T/T2/C z HEVC/H.265 marki EDISION dla Naziemnej Telewizji...

119 zł Więcej...

Odbiornik AB CryptoBox 752HD Combo

Odbiornik HD Combo DVB-S2X, DVB-T2, DVB-C z kieszenią na moduły...

349 zł Więcej...

SAT Kurier - 1-2/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 1-2/2023

12 zł Więcej...