dodano: 2018-07-12 11:56 | aktualizacja:
2018-07-12 12:30
autor: Jakub Sulisz |
źródło: Toyota/orpa.pl
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
W pierwszym półroczu nabywców znalazło 257 tys. samoładujących się hybryd – o 23% więcej rok do roku. Stanowią one obecnie 46% całkowitej sprzedaży TME, zaś w Europie Zachodniej ich udział sięgnął 58%.
Wprowadzenie na rynek crossovera Toyota C-HR okazało się ogromnym sukcesem i przyczyniło się do wzrostu popularności hybryd na kontynencie. Aż 85% egzemplarzy tego modelu opuszczających salony ma napęd hybrydowy. To tylko jeden z przykładów zwracania się klientów Toyoty w stronę elektromobilności. Do wzrostu popularności hybryd przyczyniły się także rekordowe wyniki Yarisa Hybrid, Aurisa Hybrid i RAV4 Hybrid.
Bardzo nas cieszą silne wzrosty w pierwszej połowie roku, które zawdzięczamy udanej strategii elektryfikacji napędów. Nasza gama samoładujących się hybryd zawiera 16 modeli i odpowiada za 46% całkowitej sprzedaży. Spodziewam się, że do końca roku utrzymamy ten trend i 2018 rok będzie bardzo udany tak pod względem wzrostu całkowitej sprzedaży, jak i rosnącej popularności hybryd – skomentował dr Johan van Zyl, prezydent i CEO Toyota Motor Europe.
Marka Toyota zakończyła pierwsze półrocze z wynikiem 521 tys. egzemplarzy, co przekłada się na wzrost o 6% rok do roku. Najpopularniejszymi modelami Toyoty są Yaris (123 300 egz.) Toyota C-HR (78 400 egz.) oraz Auris (66 000 egz.). Największe wzrosty zanotowały wodorowa Toyota Mirai (+115%), PROACE Verso (+73%), Yaris Hybrid (+40%) i Toyota C-HR Hybrid (+28%).
Sprzedaż hybryd Toyoty wyniosła 232 700 aut, o 25% więcej niż rok wcześniej. W Europie Zachodniej hybrydy stanowią 55% sprzedaży marki, w Europie Wschodniej 11%, zaś miks hybryd w sprzedaży Toyoty na całym kontynencie to 45%. Najpopularniejszymi modelami hybrydowymi są Toyota C-HR Hybrid (67 200 egz.), Yaris Hybrid (66 300 egz.), oraz Auris Hybrid (49 600 egz.).
Liczba kupionych przez polskich kierowców hybryd Toyoty w pierwszym półroczu wyniosła 8 200 aut, a ich udział w całkowitej sprzedaży marki to 27%. Łącznie od premiery pierwszego modelu hybrydowego w polskich salonach Toyota sprzedała ponad 39 800 tych samochodów.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.