dodano: 2001-03-14 21:45 | aktualizacja:
2001-03-14 21:45
autor: Janusz Sulisz |
źródło:
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Premiere World, która zarządza grupa Kirsch, nie odnosi spektakularnych sukcesów, nie realizuje celów zdobycia 4 mln abonentów. W związku z tym nie ma spodziewanych zysków. Niecierpliwi się tym czasem potężny udziałowiec - R. Murdoch i News Corp.
Premiere próbowało, co prawda, przyciągnąć abonentów relacjami na żywo z Ligi Mistrzów oraz wyścigami Formuły One.
Liczba abonentów sięgnęła 2,37 mln, a w planach było 3 mln.
Murdoch, który kupił 24% udziałów w grupie Kirch za 3 miliardy DM w gotówce i akcjach w grudniu 1999, jest coraz mniej zachwycony dalszym rozwojem Premiere World, które systematycznie wchodzi w długi.
Niemiecki rynek płatnej telewizji cyfrowej najlepiej pokazuje, że to twardy orzech do zgryzienia i to w kraju o wiele bardziej bogatym niż Polska, gdzie egzystuje aż trzy platformy cyfrowe po kilkaset tysięcy abonentów. Daleko im do liczby abonentów Premiere World.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.