dodano: 2011-11-15 11:55 | aktualizacja:
2011-11-15 12:21
autor: Anita Dąbek |
źródło: Gazeta Prawna/Cyfrowy Polsat
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Po fuzji dwóch platform, nowo powstały gracz będzie potrzebował współpracy z
Telekomunikacją Polską przy sprzedaży swojej oferty, aby nie stracić rynku na rzecz Cyfrowego Polsatu i sieci Plus.
Zanim TP i telewizja n nawiązały współpracę, TP miała podobną umowę z CYFRĄ+, ale efekty były marne. Między dwoma francuskimi koncernami – Vivendi (CANAL+) i France Telecom (TP) – panują chłodne stosunki, jednak wydaje się, że z rozsądku są skazane na współpracę na polskim rynku. Zygmunt Solorz-Żak, właściciel Cyfrowego Polsatu, przejął niedawno sieć komórkową Plus. Teraz dojdzie do rozwoju na rynku mobilnego Internetu LTE oraz płatnej telewizji.
W raporcie finansowym
Cyfrowego Polsatu zawarto informacje na temat konkurencji na rynku DTH i oferowanych promocjach w czwartym kwartale 2011 roku:
Rynek, na którym działamy, jest bardzo dynamiczny i konkurencyjny. Obecnie działają na nim cztery podmioty, będące operatorami płatnych platform cyfrowych: CANAL+ Cyfrowy Sp. z o.o., będąca operatorem platformy pod nazwa CYFRA+, TVN S.A. obsługująca platformę n, Cyfrowy Polsat S.A. obsługująca platformę Cyfrowy Polsat oraz Telekomunikacja Polska S.A. Zgodnie z zapowiedzią oczekuje się, że TVN i CANAL+ połączą swoje działania w polskiej branży płatnej telewizji w ramach joint-venture mającego na celu stworzenie wspólnej platformy cyfrowej DTH w Polsce. Zaostrzona konkurencja oraz zmieniające się otoczenie rynkowe mają wpływ na oferty promocyjne oferowane naszym nowo pozyskiwanym abonentom. Historycznie około 50% podpisanych nowych umów abonamentowych przypadało na czwarty kwartał roku. Dlatego w ramach jesiennej oferty w październiku br. wprowadziliśmy dodatkowe atrakcyjne oferty promocyjne obejmujące: włączenie pakietu Premium do oferty elastycznej, okresy bezpłatnego korzystania z naszych usług (nawet do 6 miesięcy), dostęp do dodatkowych pakietów już od 10 zł, czy atrakcyjne ceny sprzętu. Ponadto portfolio naszych usług poszerzyliśmy o usługę Multiroom pozwalająca na niezależne oglądanie w ramach jednej opłaty abonamentowej różnych programów z posiadanego pakietu na dwóch odbiornikach telewizyjnych jednocześnie. Usługa dostępna jest od pakietu Familijnego HD wzwyż. W związku z dużą konkurencją na rynku stale inwestujemy w programy utrzymaniowe i budowanie lojalności klientów. Mimo że powoduje to wzrost naszych kosztów, wierzymy, że nasze pro aktywne podejście do utrzymania klientów jest w dłuższej perspektywie bardziej efektywne kosztowo i przyczynia się do obniżenia wskaźnika odpływu abonentów.
Maciej Witucki, prezes
Grupy TP, nie wykluczył zainteresowania
telewizją n, a co za tym idzie – także
CYFRĄ+. –
Jeśli dostanę ofertę, to będę ją analizował – powiedział Witucki.
Specjaliści uważają, że teraz o rozwoju rynku będzie decydować Internet. Wygra ten, kto będzie dysponował wysoką przepustowością. Analitycy zgadzają się, że na rynku pozostaną co najmniej trzy duże grupy:
Cyfrowy Polsat z Plusem,
TP z telewizją n i CYFRĄ+ oraz
T-Mobile być może z
Netią, nie licząc sieci kablowych.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.