dodano: 2011-11-10 18:27 | aktualizacja:
2011-11-10 18:31
autor: Anita Dąbek |
źródło: TVN
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
EBITDA zmniejszyła się o 2 mln zł rok do roku do 5 mln zł. Odzwierciedla to bardziej intensywny marketing w trzecim kwartale 2011 w porównaniu do ograniczonych działań promocyjnych w roku ubiegłym, gdy zwiększenie bazy abonenckiej wyniosło mniej niż jedną trzecią z 32 tys. w tym roku.
Markus Tellenbach, Prezes Zarządu, powiedział:
Wyniki Grupy TVN w trzecim kwartale potwierdzają naszą wiodącą pozycję na rynku. We wszystkich segmentach działalności wykazaliśmy się koncentracją na utrzymaniu wzrostu i rentowności. Przychody platformy ‘n’ wzrosły w efekcie znacznego przyrostu bazy abonentów oraz dalszej poprawy ARPU. W samym trzecim kwartale liczba aktywnych abonentów usług post-paid wzrosła o 32 tysiące – wynik znacznie lepszy niż rok temu i potwierdzający nasz cel osiągnięcia 900 tysięcy abonentów na koniec roku oraz dodatniego rocznego wyniku EBITDA pomimo wpływu intensywniejszej działalności marketingowej na rentowność platformy w trzecim kwartale. Segment Online, funkcjonując na rynku rosnącym w dwucyfrowym tempie, efektywnie przekłada ten wzrost na poprawę przychodów, a co ważniejsze – na rosnącą rentowność, która dzięki bardzo wysokiej dźwigni operacyjnej osiąga poziom porównywalny do najlepszych wyników na rynku. Poziom przychodów, które bezpośrednio zostały przełożone na wzrost rentowności wyniósł 76% - wskaźnik wymagający okazania zdecydowanego szacunku dla umiejętności zespołu zarządzającego Grupą Onet. I na koniec, segment telewizyjny, który działając w trudnym otoczeniu rynkowym utrzymał poziom przychodów i rentowności dzięki świetnym wynikom jesiennej ramówki we wrześniu, przy jednoczesnym utrzymaniu ścisłej dyscypliny kosztowej. Po wzroście w pierwszej połowie tego roku, rynek reklamy telewizyjnej odnotował nieznaczny spadek w trzecim kwartale i spodziewamy się, że czwarty kwartał będzie co najmniej tak samo trudny. Dlatego też oczekujemy obecnie niskiej jednocyfrowej dynamiki wzrostu tego rynku w całym roku 2011, w porównaniu do poprzedniego założenia o średnim jednocyfrowym wzroście. W takich warunkach nawet mocna ramówka jesienna nie jest w stanie obronić TVN od wpływu spadku wartości rynku, co odpowiednio zostało odzwierciedlone w naszych zaktualizowanych oczekiwaniach co do wyników tego roku.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.