reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

858 tys. abonentów platformy n

dodano: 2011-11-10 18:27 | aktualizacja: 2011-11-10 18:31
autor: Anita Dąbek | źródło: TVN

n nka Przychody z pay-tv Grupy TVN wzrosły o 26 mln zł, czyli o 16 proc. rok do roku. Kluczowym czynnikiem był wzrost bazy abonentów telewizji n o 119 tys. do poziomu 858 tys., w połączeniu z dalszym wzrostem ARPU z usług post-paid do poziomu 61,4 zł w trzecim kwartale z 60,3 zł w roku ubiegłym. Baza aktywnych klientów pre-paid wzrosła z poziomu 279 tys. do 311 tys. ze stale rosnącym udziałem klientów oferty HD podnoszącym ARPU z usług pre-paid, w efekcie czego przychody z oferty pre-paid wzrosły o 35 proc.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
EBITDA zmniejszyła się o 2 mln zł rok do roku do 5 mln zł. Odzwierciedla to bardziej intensywny marketing w trzecim kwartale 2011 w porównaniu do ograniczonych działań promocyjnych w roku ubiegłym, gdy zwiększenie bazy abonenckiej wyniosło mniej niż jedną trzecią z 32 tys. w tym roku.

Markus Tellenbach, Prezes Zarządu, powiedział:

Wyniki Grupy TVN w trzecim kwartale potwierdzają naszą wiodącą pozycję na rynku. We wszystkich segmentach działalności wykazaliśmy się koncentracją na utrzymaniu wzrostu i rentowności. Przychody platformy ‘n’ wzrosły w efekcie znacznego przyrostu bazy abonentów oraz dalszej poprawy ARPU. W samym trzecim kwartale liczba aktywnych abonentów usług post-paid wzrosła o 32 tysiące – wynik znacznie lepszy niż rok temu i potwierdzający nasz cel osiągnięcia 900 tysięcy abonentów na koniec roku oraz dodatniego rocznego wyniku EBITDA pomimo wpływu intensywniejszej działalności marketingowej na rentowność platformy w trzecim kwartale. Segment Online, funkcjonując na rynku rosnącym w dwucyfrowym tempie, efektywnie przekłada ten wzrost na poprawę przychodów, a co ważniejsze – na rosnącą rentowność, która dzięki bardzo wysokiej dźwigni operacyjnej osiąga poziom porównywalny do najlepszych wyników na rynku. Poziom przychodów, które bezpośrednio zostały przełożone na wzrost rentowności wyniósł 76% - wskaźnik wymagający okazania zdecydowanego szacunku dla umiejętności zespołu zarządzającego Grupą Onet. I na koniec, segment telewizyjny, który działając w trudnym otoczeniu rynkowym utrzymał poziom przychodów i rentowności dzięki świetnym wynikom jesiennej ramówki we wrześniu, przy jednoczesnym utrzymaniu ścisłej dyscypliny kosztowej. Po wzroście w pierwszej połowie tego roku, rynek reklamy telewizyjnej odnotował nieznaczny spadek w trzecim kwartale i spodziewamy się, że czwarty kwartał będzie co najmniej tak samo trudny. Dlatego też oczekujemy obecnie niskiej jednocyfrowej dynamiki wzrostu tego rynku w całym roku 2011, w porównaniu do poprzedniego założenia o średnim jednocyfrowym wzroście. W takich warunkach nawet mocna ramówka jesienna nie jest w stanie obronić TVN od wpływu spadku wartości rynku, co odpowiednio zostało odzwierciedlone w naszych zaktualizowanych oczekiwaniach co do wyników tego roku.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Telewizja n


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

SAT Kurier - 11-12/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 11-12/2023

12 zł Więcej...

Odbiornik AB CryptoBox 752HD Combo

Odbiornik HD Combo DVB-S2X, DVB-T2, DVB-C z kieszenią na moduły...

349 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ ZERO 4K

Vu+ ZERO 4K - najtańszy odbiornik Ultra HD od koreańskiego...

669 zł Więcej...