dodano: 2011-11-05 20:42 | aktualizacja:
2011-11-07 12:31
autor: Janusz Sulisz |
źródło: Rzeczpospolita/gielda.onet.pl
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
W tym sezonie budżet klubu wyniesie
74 mln zł. W ub.r. było to poniżej 50 mln zł, z czego połowę pokryło ITI. Kosmala dodał, że klub ma w tym sezonie szansę na wykazanie pozytywnego EBITDA.
Legia liczy na popularyzację nowego programu
hospitality, czyli możliwości wykupienia na kilka sezonów loży dla klientów biznesowych, do których firmy mogą zapraszać gości, i karnetów VIP. Kosmala powiedział, że z trybuny z lożami biznesowymi (2 tys. osób) pochodzi połowa przychodów ze sprzedanych biletów. Średnia roczna cena wynajmu loży to 280 tys. zł (można ją wynająć na okres 1-5 lat). Połowa z 40 lóż już została sprzedana. W tym sezonie wpływy z biletów i lóż mają sięgnąć ok. 30 mln zł.
Stosunkowo niewielka część przychodów klubu pochodzi ze sprzedaży praw do transmisji rozgrywek - w Polsce prawa te sprzedaje Ekstraklasa, co nie jest lukratywne dla klubu. W Legii z praw sportowych pochodzi średnio 10-12 proc. budżetu w sezonie. W tym przychody z tytułu rozgrywek sięgną 17 mln zł, czyli więcej niż zwykle, ze względu na mecze UEFA. Kolejne 17 mln zł zapewnią sponsorzy, a pozostałe 10 mln zł będą stanowić inne wpływy (np. ze stadionowych sklepów).
Kosmala dodał, że na razie nie ma planów wprowadzania klubu na giełdę. Prezes Legii zaprzeczył też, żeby były plany sprzedaży klubu.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.