Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Firma
Samsung ogłosiła nawiązanie współpracy z
Warner Bros. Pictures, dzięki której
zwiastuny 8K wyczekiwanych filmów trafią na ekrany telewizorów
Excellence Line Neo QLED 8K w ponad 65 tys. sklepach na całym świecie.
– To partnerstwo jest ekscytującym krokiem w kierunku popularyzacji treści w jakości 8K, pokazującym możliwości telewizorów Excellence Line Neo QLED 8K – powiedział Cheolgi Kim, wiceprezes wykonawczy w jednostce Visual Display Business, Samsung Electronics. – Dzięki najbardziej zaawansowanym technologiom współpraca z Warner Bros. pozwala marce Samsung pokazać konsumentom sposoby, w jaki ich ulubione filmy mogą na nowo oczarować widzów imponującym realizmem obrazu.
Samsung i Warner Bros. już na początku tego roku wyświetliły zwiastun 8K filmu
„Creed III” w ponad 450 sklepach detalicznych w Stanach Zjednoczonych i Europie. Teraz, podczas zakupów konsumenci będą mogli zobaczyć na telewizorach Excellence Line Neo QLED 8K zwiastuny takich tytułów, jak:
„Barbie”, „Blue Beetle”, „Diuna: Część druga” czy
„Aquaman i Zaginione Królestwo”.
W Polsce ceny telewizorów 8K firmy Samsung zaczynają się od
6 tys. zł za model 55", podczas gdy telewizory 4K o takiej samej przekątnej kosztują od 2,5 tys. zł w górę.
Nadal problemem jest mała dostępność treści 8K - nadawcy telewizyjni nie są zainteresowani tą rozdzielczością z uwagi na wysokie koszty transmisji strumienia o tak dużej przepływności. Tak samo sprawa wygląda w przypadku platform streamingowych, które to stawiają na materiały w 4K i HD. Nieliczne materiały w 8K można znaleźć na YouTubie.
Nadal na satelicie Türksat 3A (42°E) można oglądać kanał testowy w 8K.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.