Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Teraz udaje się przejść do kolejnego punktu. Zarząd Mediasetu zdecydował się zaproponować na posiedzeniu 25 listopada br. zmianę nazwy spółki na Media for Europe (MfE).
Zmiana marki jest częścią procesu tworzenia paneuropejskiego holdingu, skupiającego się na rozrywce i treściach, podczas gdy spółki operacyjne
Mediaset Italia i
Mediaset España Communication zachowają swoją obecną identyfikację.
Mediaset zamierza zatem rozwijać się wraz z nową strukturą akcjonariatu, wraz z przeniesieniem siedziby do Holandii. Nowa struktura zapewni większą elastyczność w finansowaniu wszelkich przejęć lub fuzji w przyszłości. Jeżeli zgromadzenie wspólników zatwierdzi zmianę, to nazwa nowej firmy wejdzie w życie natychmiast, a nowa struktura udziałów zacznie obowiązywać jeszcze przed 1 stycznia 2022 roku.
Proponowana struktura udziału w dwóch kategoriach przewiduje, że kapitał zakładowy składa się z akcji klasy A i B. Akcje i tak pozostaną notowane na włoskiej giełdzie papierów wartościowych w Mediolanie.
Każda akcja zwykłej serii A będzie miała wartość nominalną 0,06 euro, a każda akcja serii B - 0,6 euro (zamiast 0,52 euro). W konsekwencji każda akcja zwykła A będzie uprawniała do 1 głosu, a każda akcja B do 10 głosów. Każda akcja
Mediaset zostanie zmieniona na zwykłą akcję serii B MfE. Jednocześnie każdy akcjonariusz otrzyma akcję klasy A. Emisja zwykłych akcji serii A oraz podwyższenie wartości nominalnej zwykłych akcji serii B nastąpi z wykorzystaniem kapitału rezerwowego spółki. Obie kategorie akcji będą miały takie same prawa kapitałowe (np. dywidendy).
Wszyscy akcjonariusze
Mediaset będą traktowani tak samo w przypadku jakichkolwiek dobrowolnych lub obowiązkowych ofert przejęcia.
Mediaset jest też udziałowcem w niemieckim koncernie
ProSiebenSat.1 i może odkupić mniejszościowe udziały
Mediaset España, które już kontroluje.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.