reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Toyota z nowym systemem ogniw paliwowych

dodano: 2021-02-27 13:05 | aktualizacja: 2021-02-27 19:12
autor: Jerzy Kruczek | źródło: Toyota

Toyota kompaktowe ogniwa wodorowe 360px.jpg Toyota Motor Corp. poinformowała 26 lutego br., że opracowała kompaktowy moduł systemu ogniw paliwowych w dwóch wersjach, ponieważ ma nadzieję rozszerzyć zakres zastosowania i dostępność technologii bezemisyjnej w związku ze zmianą branży w kierunku pojazdów elektrycznych (EV). Toyota szuka sposobu na popularyzację wodorowych ogniw do napędu pojazdów, a kierowcy się boją wodoru!

Toyota
Toyota kompaktowe ogniwa wodorowe 760px.jpg


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Największy na świecie producent samochodów, który w grudniu wypuścił zmodernizowaną wersję samochodu na wodorowe ogniwa paliwowe Toyota Mirai, to jednak nie zdołał przekonać kierowców do pojazdów z ogniwami paliwowymi (FCV).

Segment samochodów FCV nadal więc pozostaje technologią niszową pomimo wsparcia japońskiego rządu, głównie przez obawy nabywców takich aut o brak stacji paliw, wartości odsprzedaży i ryzyko eksplozji wodoru. Kierowcy po prostu boją się aut na wodór!

Nowy system akumulatorów ogniw paliwowych (FC), który dotąd był oferowany w oddzielnych częściach, będzie teraz dostępny w kompaktowym opakowaniu do zewnętrznego wykorzystania jako stacjonarny agregat prądotwórczy a także w ciężarówkach, autobusach, pociągach i statkach.

Toyota poinformowała, że ​​planuje sprzedać moduł innym firmom wiosną 2021 roku lub później, ale nie ujawniła szczegółów dotyczących ceny ani docelowej sprzedaży.

 - Toyota podejmuje różne inicjatywy zmierzające do stworzenia społeczeństwa wodorowego - poinformował japoński producent.



Toyota opracowała produkt, który łączy poszczególne produkty związane z systemem FC drugiej generacji Toyota Mirai o zwiększonej wydajności, takie jak stos FC, a także komponenty obsługujące dopływ powietrza, wodór, chłodzenie i sterowanie mocą w jednym kompaktowym module. Nowy moduł jest dostępny w 4 modelach - pionowym (typ I) i poziomym (typ II), o znamionowej mocy wyjściowej 60 kW lub 80 kW.

Te modele modułów można łączyć, aby elastycznie dostosowywać się do poziomu wyjściowego i ilości dostępnej przestrzeni instalacyjnej.

Jak powiedział rzecznik firmy, kompaktowe moduły, które zawierają poszczególne produkty związane z układami ogniw paliwowych zmodernizowanego samochodu Mirai o zwiększonych osiągach, będą produkowane w fabryce Toyoty w Honsha w prefekturze Aichi.

Źródło: global.toyota 

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Technologia wodorowa


reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Nakładka dachówka - ceglasta

Nakładka uszczelniająca poszycie dachu przy maszcie.

85 zł Więcej...

Multiswitch Opticum OMS TRQ 5/6 Platinum Line

Multiswitch Opticum OMS TRQ 5/6 Platinum Line rozdziela sygnał z...

179 zł Więcej...

Odbiornik DVB-T/T2/C Opticum Nytro Box Plus HEVC

Najnowszy hybrydowy odbiornik DVB-T/T2/C z HEVC/H.265 marki Opticum firmy AX...

119 zł Więcej...
reklama