reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

26 wodorowych NesoBusów od Polsatu dla Chełma

dodano: 2024-03-18 17:32
autor: Janusz Sulisz | źródło: Grupa Polsat Plus

NesoBus Miasto Chełm po przetargu wybrało Grupę Polsat Plus i ZE PAK jako dostawcę 26 zeroemisyjnych, ekologicznych autobusów wodorowych NesoBus. Dostawa autobusów ma odbyć się w 3 transzach, a ostatecznie zakończyć się 30 października 2025 roku. To trzecie duże zamówienie NesoBusów po Rybniku i Gdańsku.

Grupa Polsat Plus
NesoBus Grupa Polsat Plus


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.

26 autobusów wodorowych NesoBus od Grupy Polsat Plus i ZE PAK będzie jeździło w Chełmie

W ramach przetargu ogłoszonego przez Urząd Miasta Chełm wspólna spółka Grupy Polsat Plus i ZE PAK – PCE Polski Autobus Wodorowy zgłosiła ofertę, która została uznana za najkorzystniejszą.

Urząd Miasta Chełm dostał dofinansowanie pozyskane z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na około 100,4 mln zł. Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia niecałe 112 mln zł. Spółka Polski Autobus Wodorowy złożyła ofertę na kwotę 97 mln zł.

Dostawa autobusów zostanie zrealizowana etapami do 30 października 2025 roku.

NesoBus to całkowicie nowy, wyprodukowany w Polsce zeroemisyjny miejski autobus wodorowy.
Zasilany zielonym wodorem jest najbardziej ekologicznym autobusem dla mieszkańców miast i transportu miejskiego. Stworzyli go polscy konstruktorzy i inżynierowie przy współpracy z partnerami z Europy i całego świata.

Ma 12 m długości, do 93 miejsc, w tym do 37 miejsc siedzących, jego zasięg to około 450 km, nie emituje spalin, oczyszcza powietrze, a jedyne co emituje to para wodna. Konstrukcja NesoBus – polskiego autobusu wodorowego jest stworzona od podstaw jako wodorowa – nie jest przeróbką czy modyfikacją autobusu spalinowego czy na baterie. 

NesoBus, polski autobus wodorowy, jest autobusem elektrycznym – ma silnik elektryczny.

Wytwarza prąd na bieżąco z zatankowanego wodoru przy użyciu ogniwa paliwowego. Posiada własną „minielektrownię”. Fizycznie wodór ze zbiornika łączy się z tlenem pobranym z powietrza i wytwarzana jest energia elektryczna zasilająca silnik elektryczny. Nie ma żadnego procesu spalania. W wyniku połączenia wodoru z tlenem w ogniwie paliwowym autobus emituje z rury wydechowej parę wodną. Ta woda jest w pełni destylowana. 

Marka autobusu wodorowego „NESO” to skrót od „Nie Emituje Spalin i Oczyszcza” powietrze.

NesoBus ma zasięg do 450 km, tankowanie trwa tylko 15 minut. Dzięki temu w pełni ekologiczny NesoBus nie traci wielu godzin na ładowanie baterii. Zamiast stać i ładować się wiele godzin, cały czas może jeździć. NesoBus jest bardzo efektywny – zużywa średnio około 8 kg wodoru na 100 km. Zbiorniki mają pojemność 37,5 kg wodoru, co pozwala na przejechanie ok. 450 km. W teście SORT-2 uzyskał zużycie 5,5 kg wodoru na 100 km. 


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Technologia wodorowa


Informacje
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Mini PC Homatics BOX R Plus 4K

Homatics BOX R Plus to najnowszy wzbogacony m. in. o...

629 zł Więcej...

Google TV Next 4K Stick HDMI

Google TV Next 4K Stick HDMI to ciekawy i wydajny...

339 zł Więcej...

Odbiornik Octagon SF8008 Combo UHD 4K S2X

Octagon SF8008 Combo UHD 4K S2X - nowy odbiornik UHD...

489 zł Więcej...