reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Rosja: Trikolor o oglądalności w dobie pandemii

dodano: 2020-12-20 12:12
autor: RO | źródło: cableman.ru

Telewizja kanały pilot Największy rosyjski operator Trikolor opublikował dane dotyczące oglądalności telewizji jesienią w 2020 roku. Z jego danych wynika, że widownia wzrosła o 15% w porównaniu do tego samego okresu z 2019 roku.

https://adindex.ru/files2/news/2020_02/279802_trikolor1.jpg
Trikolor


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Średnie dzienne wskaźniki oglądalności jesienią 2020 roku zbliżyły się do wskaźników z marca - kwietnia, kiedy była pierwsza fala pandemii koronawirusa. Letni spadek aktywności został zastąpiony dynamicznym wzrostem we wrześniu - listopadzie.

Odnotowano rozszerzenie pasma prime-time. Wysokie oglądalności odnotowano w godzinach 16:00-23:00, podczas gdy rok temu było to między 18:00-22:30. Taka zmiana wynika z coraz większej widowni emerytów i pracowników kierowanych do samoizolacji lub do pracy zdalnej.

Kolejne restrykcje wprowadzone w październiku i listopadzie wpłynęły na codzienny wzrost oglądalności telewizji w dni powszednie we wszystkich grupach. Głównymi odbiorcami programów telewizyjnych w godzinach porannych i popołudniowych byli emeryci, uczniowie i studenci, którzy byli zmuszeni spędzać dużo czasu w domu. Konsumpcja telewizji wzrosła wśród specjalistów i pracowników, ale w mniejszym stopniu - wśród menedżerów i właścicieli firm. W grupie gospodyń domowych nie nastąpiły istotne zmiany w oglądalności.

Ponadto eksperci zauważają znaczne zmiany w preferencjach widzów, którzy zaczęli mniej oglądać telewizję z pierwszego i drugiego multipleksu, a więcej kanały tematyczne. Jeżeli w pierwszej fali koronawirusa najpopularniejsze były stacje z serialami, to w październiku wzrosła widownia innych kanałów niszowych (dla miłośników łowiectwa, wędkarstwa i samochodów).

Jeśli chodzi o preferencje gatunkowe, to największy wzrost oglądalności od kwietnia do listopada zaobserwowano wśród programów dziecięcych, historycznych i kulturalnych. Ten trend dotknął odbiorców w każdym wieku.

Widzowie w wieku od 18 do 34 lat okazali się konserwatywni w doborze treści wideo, podczas gdy odbiorcy powyżej 55. roku życia częściej zmieniali preferencje w wyborze programów.

Analitycy odnotowali znaczny spadek oglądalności kanałów sportowych, co wynikało z chwilowego braku odpowiednich treści - transmisji na żywo, które zastąpiono archiwalnymi nagraniami z rozgrywek.

Źródło: cableman.ru 

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Oglądalność


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

nc+ telewizja na kartę + moduł CI+

CAM CI+ 4K (bez ECP) z kanałami TVP 4K, Museum...

189 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ DUO 4K SE

Vu+ DUO 4K SE - najnowszy odbiornik Ultra HD 4K...

1 699 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ UNO 4K SE S2X FBC Multistream

Vu+ UNO 4K SE - najnowsza wersja tunera 4K od...

1 259 zł Więcej...