dodano: 2020-01-24 03:33 | aktualizacja:
2020-01-24 10:37
autor: Łukasz Knapik |
źródło: ING Groep N.V.
ING Bank Śląski (grupa ING Groep N.V.) wdrożył weryfikację behawioralną, czyli usługę polegającą na analizie zachowania klienta podczas korzystania z serwisu transakcyjnego. Utworzony dzięki temu profil użytkownika pozwala na wykrycie oszustwa w przypadku, gdy osoba nieuprawniona podejmie próbę wykonania transakcji. Projekt realizowany jest we współpracy z Centrum Bezpieczeństwa Cyfrowego.
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Jak informuje ING Bank Śląski, weryfikacja behawioralna analizuje interakcje użytkownika z komputerem lub urządzeniem mobilnym.
Chodzi o zachowanie, a konkretnie sposób poruszania kursorem myszy, jak również dynamikę korzystania z klawiatury. Podczas tej weryfikacji bank nie sprawdza co robi dany użytkownik, ale w jaki sposób to robi. Nie bada więc tego co użytkownik wpisuje na klawiaturze, lecz jak z niej korzysta.
Ten zestaw cech pozwala zbudować unikalny, niezwykle trudny do podrobienia profil użytkownika. ING Bank Śląski buduje profil użytkownika tylko po zalogowaniu do „Mojego ING” i po każdym logowaniu porównuje zachowania. Będą zbierane i analizowane m.in. informacje o tym, jak szybko i często użytkownik klika w poszczególne klawisze na klawiaturze, jak przewija ekran, jak szybko i często klika myszką komputerową oraz jak trzyma urządzenie.
- Bezpieczeństwo w bankowości internetowej jest kluczowe dla klientów, dlatego stale rozwijamy mechanizmy wspierające bezpieczne bankowanie. Od kilku tygodni zapraszamy użytkowników „Mojego ING”, aby wyrazili zgodę na zbieranie danych przez bank, w ramach weryfikacji behawioralnej. Dzięki temu wkrótce będziemy mogli w dodatkowy sposób zabezpieczać wykonywane transakcje oraz dostęp do bankowości internetowej. W ten sposób będziemy przeciwdziałać podszywaniu się osób trzecich pod użytkowników „Mojego ING”
- mówi Tomasz Chmielewski, główny ekspert DigitalEcosystem w ING Banku Śląskim.
Projekt realizowany jest we współpracy z Centrum Bezpieczeństwa Cyfrowego.
reklama
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.