We wtorek, 20 lutego 2018 roku zadebiutował cykl podcastów Michała Nogasia („Nogaś poleca” w telewizji Metro) pod tytułem „Radio Książki” - nowe wspólne przedsięwzięcie czasopisma „Książki. Magazyn do czytania”, dziennika „Gazeta Wyborcza” (Agora) oraz Audioteki, serwisu oferującego audiobooki. Również 20 lutego br. ukazało się nowe wydanie dwumiesięcznika „Książki. Magazyn do czytania” (numer 1/2018), na okładce którego znalazły się Małgorzata Szejnert i Susan Sontag.
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Ruszyło „Radio Książki” - cykl podcastów Michała Nogasia przygotowany przez „Gazetę Wyborczą” i Audiotekę
We wtorek, 20 lutego 2018 roku zadebiutował cykl podcastów Michała Nogasia („Nogaś poleca” w telewizji Metro - więcej tutaj) pod tytułem „Radio Książki” - nowe wspólne przedsięwzięcie czasopisma „Książki. Magazyn do czytania”, dziennika „Gazeta Wyborcza” oraz Audioteki, serwisu oferującego audiobooki. Co tydzień na wyborcza.pl i audioteka.pl będzie można odsłuchać kolejnej rozmowy Michała Nogasia z polskimi pisarzami.
W pierwszych odcinkach cyklu pojawią się m.in. Małgorzata Szejnert, Marcin Wicha, Justyna Kopińska, Ewa Winnicka i Cezary Łazarewicz. Gospodarzem „Radia Książki” jest Michał Nogaś, dziennikarz „Gazety Wyborczej”, autor artykułów i materiałów wideo o literaturze.
- Ci, którzy lubią słuchać pisarzy, reporterów, poetów i tłumaczy, znajdą u nas długie rozmowy o literaturze. Niespieszne, pogłębione, ciekawe. Każdy z programów trwał będzie około godziny i składał się z dwóch części. Gościem pierwszego wydania „Radia Książki” jest królowa polskiego reportażu (zwana też Cesarzową), czyli Małgorzata Szejnert. W połowie marca ukaże się jej nowa książka „Wyspa węży” - powiedział Michał Nogaś. - Zaczęło się od dokumentów. Szejnert chciała uporządkować rodzinne archiwum i nagle, czytając listy z czasów II wojny światowej, zorientowała się, że jeden z członków rodziny... zaginął. Jak to się stało, że Ignacy Raczkowski zniknął z rozmów, listów i wspomnień? Jak potoczył się los kapitana polskiej armii, który we wrześniu 1939 roku opuścił Polskę? Dlaczego jego grób Szejnert znalazła na szkockiej wyspie Bute? I najważniejsze: dlaczego generał Władysław Sikorski zdecydował się wysłać swoich przeciwników do miejsca odosobnienia? Słyszeli państwo o tej historii? Jeśli nie, proszę koniecznie posłuchać, jak opowiada o niej gość „Radia Książki”. Do usłyszenia! - dodał.
Podcastów z cyklu „Radio Książki” będzie można słuchać na wyborcza.pl/ksiazki, a także na audioteka.pl, gdzie posiadacze aplikacji będą mogli ściągnąć je na własną „półkę".
Start cyklu podcastów „Radio Książki” związany jest również z ukazaniem się na rynku nowego numeru „Książek. Magazynu do czytania” w formule dwumiesięcznika. Wydanie dostępne jest na rynku od 20 lutego br., a w numerze m.in.: o zapowiadanej na okładce pisma książce Małgorzaty Szejnert pisze redaktor naczelny Paweł Goźliński, Michał Nogaś i Natalia Szostak przepytują nowojorskie małżeństwo literackie - Paula Austera i Siri Hustvedt, Wojciech Orliński opowiada historię fake newsów, a Łukasz Pilip kreśli portret Wojciecha Chmielarza, rzemieślnika wśród autorów polskich kryminałów. Tylko w tym wydaniu „Książek. Magazynu do czytania" czytelnicy znajdą też premierowe opowiadanie Olgi Tokarczuk „Wizyta” ze zbioru „Opowiadania bizarne”, który ukaże się w kwietniu br.
Premiera opowiadania Olgi Tokarczuk tylko w nowym wydaniu „Książek. Magazynu do czytania”
We wtorek, 20 lutego br. na rynku ukazało się nowe wydanie „Książek. Magazynu do czytania", pierwsze w formule dwumiesięcznika. Na okładce pojawiła się Małgorzata Szejnert, reporterka, której książka „Wyspa Węży” ukaże się w marcu br. Tylko w tym numerze „Książek. Magazynu do czytania” czytelnicy znajdą opowiadanie Olgi Tokarczuk „Wizyta” ze zbioru „Opowiadania bizarne”, który będzie miał swoją premierę w kwietniu br.
W numerze o zapowiadanej książce Małgorzaty Szejnert pisze redaktor naczelny Paweł Goźliński. Michał Nogaś i Natalia Szostak przepytają nowojorskie małżeństwo literackie - Paula Austera i Siri Hustvedt, Dorota Wodecka pyta Joannę Tokarską-Bakir o jej książkę poświęconą pogromowi kieleckiemu. Wojciech Orliński opowiada historię fake newsów, a Łukasz Pilip kreśli portret Wojciecha Chmielarza, rzemieślnika wśród autorów polskich kryminałów, zaś Wiktor Jerofiejew pisze o Władimirze Putinie przed wyborami prezydenckimi w Rosji.
Oprócz stałych rubryk, w dwumiesięczniku pojawią się nowe propozycje redakcji. W każdym numerze rysownicy tworzyć będą komiksowe wersje literackiej klasyki - jako pierwszy Maciej Sieńczyk po swojemu rysuje „Przedwiośnie” Stefana Żeromskiego. W każdym wydaniu magazynu pojawi się też poezja - cykl rozpoczną wiersze Justyny Bargielskiej i Stanisława Barańczaka . Natomiast w cyklu „ Powieść telewizyjna” redakcja przyjrzy się serialom - Katarzyna Wężyk sprawdzi, czy najgłośniejszy serial sezonu „Modyfikowany węgiel” skrywa rewolucyjne przesłanie. O tym „Co czyta świat” czytelnicy dowiedzą się z felietonów Katarzyny Wężyk, Łukasza Grzymisławskiego i Natalii Szostak, a Michałowi Nogasiowi „Przy biurku” o swojej pracy opowiadać będą znani pisarze - jako pierwszy - reporter Wojciech Jagielski, chociaż nie słynie z pracy „przy biurku”.
- Każde wydanie „Książek. Magazynu do czytania” będzie miało swojego intelektualnego „sponsora numeru” - zawsze będzie to znacząca postać ze świata literatury. Najnowsze „Książki. Magazyn do czytania” „sponsoruje” Susan Sontag. Małgorzata I. Niemczycka przedstawi jej sylwetkę, a cytaty z „Sontag”, rozsiane po całym numerze, będą stanowić swoisty komentarz do tekstów - zapowiada wydawca.
W styczniu br. redakcja zachęcała też swoich czytelników do współtworzenia magazynu, ogłaszając konkurs na recenzje. Tak powstała rubryka „Czytelnicy recenzują”, w której od nowego numeru będą pojawiać się najciekawsze opinie nadesłane przez czytelników .
Wydanie „Książek, Magazynu do czytania” w nowej formule ukazało się w objętości 108 stron. Będzie dostępne m.in. w punktach sprzedaży prasy, a także - dla prenumeratorów cyfrowej „Gazety Wyborczej” - w aplikacji i na wyborcza.pl/ksiazki.
Numer wspiera promocja w prasie („Polityka, „Charaktery”), na nośnikach reklamy zewnętrznej i wewnętrznej, w radiu (Radio Tok FM), kinach sieci Helios i punktach sprzedaży prasy, a także autopromocja. Kreację kampanii przygotował Dział Marketingu „Gazety Wyborczej”.
reklama
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.