dodano: 2017-06-03 12:49 | aktualizacja:
2017-06-05 14:04
autor: Janusz Sulisz |
źródło: broadbandtvnews
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Przemawiając 1 czerwca br., Jorge Rodríguez, menadżer ds. marketingu tego hiszpańskiego operatora, powiedział, że wielkość dostaw urządzeń 4K stale rośnie, przy czym widzowie najczęściej korzystają na potrzeby 4K z urządzeń streamingowych.
Przyznał, że
wskaźnik penetracji UHD wciąż jest niski, a największe zainteresowanie tą nową technologią jest zauważalne w Ameryce Północnej i Europie Zachodniej.
Rodríguez dodał, że dla operatorów i dostawców treści
lata 2017 i 2018 będą krytycznymi zarówno dla przyjęcia 4K, jak i uruchamiania nowych kanałów 4K. Ponadto dostawcy usług spodziewają się dodatkowych przychodów z usług UHD.
Obecnie 69 proc. widzów w obu Amerykach jest gotowych zapłacić dodatkowo za takie usługi - o 10-30 proc. więcej - w porównaniu z 67 proc. w EMEA i 63 proc. w regionie Azji i Pacyfiku. Te wskaźniki spadają znacząco w przypadku osób, które chcą zapłacić znacznie więcej (o ponad 30 proc.): 10 proc. w Ameryce, 16 proc. w EMEA i 13 proc. w regionie Azji i Pacyfiku. Znaczna liczba widzów (18 proc. w Ameryce, 13 proc. w EMEA I 17 proc. w regionie Azji i Pacyfiku) nie chce płacić więcej za 4K.
Rodríguez powiedział również, że
sport na żywo nadal napędza produkcję UHD. Za nim są premiery filmowe i VOD.
Przedstawił także główne obawy operatorów i producentów treści, dotyczące wdrożenia UHD/HDR. Największą obawą jest
mała dostępność treści 4K (odpowiednio 29 proc., 18 proc.), a następnie konieczność zapewnienia wersji SD, HD, 4K i HDR (25 proc., 16 proc.).
Rodríguez stwierdził, że czynnikami biznesowymi/technologicznymi o największym wpływie na sukces 4K będą prawdopodobnie możliwości urządzeń, dostępne przepustowości i kwestie biznesowe.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.