reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Ultra HD: Perspektywy dla operatora satelitarnego

dodano: 2017-06-03 12:49 | aktualizacja: 2017-06-05 14:04
autor: Janusz Sulisz | źródło: broadbandtvnews

UHD 4K małe Chociaż w 2020 roku drogą satelitarne nadawane ma być ponad 300 kanałów UHD, to nadal wiele jest do zrobienia, aby zapewnić, że telewizja ultrawysokiej rozdzielczości odniesie sukces. Takie są wnioski Hispasat Innovation Days w Londynie.

Hispasat


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Przemawiając 1 czerwca br., Jorge Rodríguez, menadżer ds. marketingu tego hiszpańskiego operatora, powiedział, że wielkość dostaw urządzeń 4K stale rośnie, przy czym widzowie najczęściej korzystają na potrzeby 4K z urządzeń streamingowych.

Przyznał, że wskaźnik penetracji UHD wciąż jest niski, a największe zainteresowanie tą nową technologią jest zauważalne w Ameryce Północnej i Europie Zachodniej.

Rodríguez dodał, że dla operatorów i dostawców treści lata 2017 i 2018 będą krytycznymi zarówno dla przyjęcia 4K, jak i uruchamiania nowych kanałów 4K. Ponadto dostawcy usług spodziewają się dodatkowych przychodów z usług UHD.

Obecnie 69 proc. widzów w obu Amerykach jest gotowych zapłacić dodatkowo za takie usługi - o 10-30 proc. więcej - w porównaniu z 67 proc. w EMEA i 63 proc. w regionie Azji i Pacyfiku. Te wskaźniki spadają znacząco w przypadku osób, które chcą zapłacić znacznie więcej (o ponad 30 proc.): 10 proc. w Ameryce, 16 proc. w EMEA i 13 proc. w regionie Azji i Pacyfiku. Znaczna liczba widzów (18 proc. w Ameryce, 13 proc. w EMEA I 17 proc. w regionie Azji i Pacyfiku) nie chce płacić więcej za 4K.

Rodríguez powiedział również, że sport na żywo nadal napędza produkcję UHD. Za nim są premiery filmowe i VOD.

Przedstawił także główne obawy operatorów i producentów treści, dotyczące wdrożenia UHD/HDR. Największą obawą jest mała dostępność treści 4K (odpowiednio 29 proc., 18 proc.), a następnie konieczność zapewnienia wersji SD, HD, 4K i HDR (25 proc., 16 proc.).

Rodríguez stwierdził, że czynnikami biznesowymi/technologicznymi o największym wpływie na sukces 4K będą prawdopodobnie możliwości urządzeń, dostępne przepustowości i kwestie biznesowe.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Kanały 4K


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Google TV Next 4K Stick HDMI

Google TV Next 4K Stick HDMI to ciekawy i wydajny...

339 zł Więcej...

SAT Kurier - 11-12/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 11-12/2022

12 zł Więcej...

Odbiornik Ferguson Ariva 9000 4K CI+ HDR Dolby Vision

Ariva 9000 4K CI+ to uniwersalny odbiornik typu Combo z...

449 zł Więcej...