reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

SES: ponad 2,9 mln domów z Polsce korzysta z Astry

dodano: 2016-04-21 10:27 | aktualizacja: 2016-04-22 07:42
autor: Anita Kaźmierska | źródło: SES Astra/TNS Polska

astra_nowe_logo Umacnia się pozycja satelity jako preferowanego sposobu odbioru sygnału telewizyjnego wśród polskich gospodarstw domowych, wynika z najnowszego badania rynkowego, przeprowadzonego przez TNS Polska, w ramach Monitora Satelitarnego na zlecenie SES Astra. Badanie pokazuje, że ponad 2,9 mln domów w Polsce korzysta bezpośrednio z sygnału nadawanego przez satelity tego operatora - to 52 proc. wszystkich gospodarstw domowych korzystających z telewizji satelitarnej w naszym kraju.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.



Wyniki Monitora Satelitarnego pokazują, że w ciągu ostatnich pięciu lat na naszym rynku trzykrotnie zwiększyła się ilość treści w formacie High Definition i dziś aż 80 proc. wszystkich treści przesyłanych satelitarnie do polskich domów jest w jakości HD.



O rosnącej roli transmisji satelitarnych w Polsce świadczyć ma wzrastający rynkowy udział tego sposobu odbioru telewizji, który, jak wynika z badania, w ciągu ostatnich pięciu lat wzrósł z 39 proc. do 43 proc. W tym samym czasie, telewizja kablowa straciła 1,1 mln odbiorców, a telewizja naziemna 700 tys. odbiorców - pokazuje badanie przeprowadzone przez TNS Polska.


Wyniki Monitora Satelitarnego jasno pokazują, że Polacy wysoko oceniają możliwość oglądania ulubionych programów właśnie przez satelitę. Ten sposób korzystania z telewizji był i jest niezwykle popularny i trend ten będzie się tylko umacniał wraz z popularyzacją technologii Ultra HD. Wydaje się, że Polacy oprócz nowinek technologicznych i kolejnych kanałów wysokiej jakości, oczekują również większego wyboru jeśli chodzi o cyfrowe platformy satelitarne. Zwłaszcza jeśli porównamy sytuację w krajach ościennych z naszym rynkiem, na którym działają tylko dwie satelitarne platformy płatnej telewizji

- powiedział Marcin Ornass-Kubacki, prezes Astra Central Eastern Europe.


Co więcej, badanie pokazuje, że od 2011 roku liczba telewidzów wybierających kanały w jakości HD wzrosła w Polsce trzykrotnie, z niecałych 3,5 mln gospodarstw domowych do około 8,2 mln. Wśród domów korzystających z satelity już 80% odbiera kanały w jakości HD, wynika z badania TNS Polska.

Trendy rynkowe w Polsce mają odzwierciedlać tendencje globalne i europejskie. Już 1/3 wszystkich kanałów dostępnych na satelitach SES Astra jest w jakości HD, informuje operator i dodaje, że to ponad 2200 różnorodnych stacji telewizyjnych nadawanych na pięciu kontynentach. W Polsce widzowie na satelitach Astra mogą oglądać ponad 50 niekodowanych kanałów HD. Ponadto, jako jedyny operator na polskim rynku, Astra udostępnia również trzy komercyjne niekodowane kanały Ultra HD. 

Wyniki Monitora Satelitarnego 2015 mając potwierdzać rosnącą świadomość klientów dotyczącą Ultra HD. W Polsce już co drugi telewidz słyszał o tej technologii, wynika z badań TNS Polska. Taki wynik stawiałby nasz kraj w europejskiej czołówce. Operator SES Astra twierdzi, że Polska, pod kątem świadomości klientów, wyprzedza już większość krajów regionu, a także państwa zachodnie takie jak Niemcy, Wielka Brytania czy Hiszpania.









Zgodnie z informacjami przesłanymi do redakcji satkurier.pl przez operatora SES Astra, wywiady z uczestnikami badania Satellite Monitor 2015 zostały przeprowadzone w okresie od października do grudnia 2015 roku, w 15 krajach Europy: Austrii, Belgii, Czechach, Francji, Gruzji, Hiszpanii, Holandii, Niemczech, Mołdawii, Polsce, Rumunii, Słowacji, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii i Włoszech. Jak się dowiadujemy, w ramach badania w tych 15 krajach przeprowadzono 39500 wywiadów, z czego 3000 w Polsce. W naszym kraju wykorzystano metodę CATI (ang. Computer Assisted Telephone Interview, wspomagany komputerowo wywiad telefoniczny), informuje SES Astra, natomiast w przypadku innych krajów wykorzystano metody CATI, CAWI (ang. Computer Assisted Web Interview, wspomagany komputerowo wywiad z wykorzystaniem strony WWW) i FtF (ang. Face-to-Face interview, wywiad bezpośredni). Charakterystyka grupy respondentów w Polsce, na podstawie informacji od SES Astra: 3000 uczestników badania, dobór próby proporcjonalnej według województw, wielkości miast, próba ważona (z uwzględnieniem płci, wieku, rozmiaru gospodarstw domowych), badanie skierowane do osób z najszerszą wiedzą w gospodarstwie domowym (powyżej 15. roku życia), z wykorzystaniem danych Głównego Urzędu Statystycznego jako podstawy do ważenia próby i projekcji.

Wszystkie powyższe grafiki pochodzą z infografiki SES. Źródło danych: SES, Europejski Monitor Satelitarny 2015, sondaże B2B przeprowadzone w Ameryce Północnej i Łacińskiej, dane operatorów płatnej telewizji, analizy i szacunki własne SES. **Źródło: Lyngsat, analizy SES, rok 2015


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Raporty


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Mini PC Homatics Dongle G Google TV

Homatics Dongle G to odtwarzacz multimedialny 4K o kompaktowej konstrukcji...

269 zł Więcej...

Odbiornik DVB-T/T2/C Edision Nano T265+ HEVC (hotelowy)

Cyfrowy odbiornik DVB-T/T2/C z HEVC/H.265 marki EDISION dla Naziemnej Telewizji...

119 zł Więcej...

SAT Kurier - 11-12/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 11-12/2022

12 zł Więcej...