Warszawski rynek radiofoniczny ma najbardziej urozmaiconą ofertę programową w Polsce, dzięki czemu słuchacze mogą swobodnie dobrać program zgodnie ze swoimi potrzebami i upodobaniami. Pozwala to na prześledzenie preferencji słuchaczy w zależności od ich cech demograficznych w oparciu o wyniki słuchalności programów radiowych.
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Dane o słuchalności programów pochodzą z badania audytorium radia Radio Track Millward Brown zrealizowanego na próbie osób w wieku 15-75 lat. Wielkość próby dla obszaru Warszawy w 2012 r. wyniosła 5 066 respondentów.
W 2012 r. liderem na warszawskim rynku programów radiowych było Radio ZET, na drugim miejscu plasował się Program 3 PR SA i zaraz za nim publiczna Jedynka. Pomiędzy kolejnymi programami (zob. Wykres 1.) nie widać drastycznych skokowych różnic w wielkości udziału w rynku, co pozwala wnioskować, że słuchacze chętnie korzystają z możliwości wyboru spośród różnych programów. Sześć pierwszych programów ma udziały powyżej 7% i razem osiągają one blisko 60% udziału w czasie słuchania programów radiowych w Warszawie. Wśród nich znalazły się cztery programy o zasięgu ogólnopolskim (Radio ZET, Program 1 i 3 PR SA oraz RMF FM) i jeden o zasięgu ponadregionalnym (TOK FM obecny w większych miastach). Najpopularniejsze są więc programy nie kierowane bezpośrednio do mieszkańców Warszawy. Najniższe udziały w rynku mają programy adresowane do szczególnego odbiorcy: program akademicki Radio Kampus, program dla dzieci Radio Bajka oraz program społeczno-religijny Radio Plus Warszawa.