reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

3. edycja konferencji aplikacje.tv już za nami

dodano: 2012-10-08 13:29 | aktualizacja: 2012-10-08 15:17
autor: Anita Dąbek | źródło: ARBG

Aplikacje tv 18 września 2012 roku w Warszawie odbyła się trzecia edycja konferencji aplikacje.tv, podczas której tradycyjnie już omawiano tematy związane z rozwojem Smart TV w Polsce. W ramach bloku tematycznego „Smart TV obok TV” zostały zaprezentowane rozwiązania Smart TV bazujące na dekoderach podłączonych do Internetu, które obecnie dostarczają swoim klientom w Polsce operatorzy telekomunikacyjni, cyfrowe telewizje kablowe oraz platformy satelitarne.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Katarzyna Kuczyńska (Netia) zaprezentowała dostępne na Netia Player najbardziej popularne w Polsce aplikacje telewizyjne.
Szymon Karbowski (Toya) przedstawił, w jaki sposób operator cyfrowej telewizji kablowej za pośrednictwem własnego dekodera może zaoferować swoim klientom ofertę wideo analogiczną do tego, co dzisiaj otrzymują właściciele najnowszych telewizorów Smart TV.

Prezentacje przedstawicieli platform cyfrowych ITI Neovision i CANAL+ Cyfrowy pokazały, jakie możliwości daje odbiornik satelitarny po podłączeniu do Internetu.

Można było obejrzeć prezentację Wojciecha Kowalczyka z atmedia, który pokazał sposoby finansowania serwisów VOD za pośrednictwem emisji reklam jako alternatywę do płatności za treści wideo. Temat płatności za treści wideo w Smart TV był przedmiotem dyskusji pomiędzy uczestnikami panelu.

Panel dyskusyjny „Reklama czy mikropłatności w Smart TV”, w ramach której udział wzięli: Piotr Żychliński (YetiPay), Dariusz Mazurkiewicz (SkyCash), Sylwester Małecki (TP), Cezary Mroczkowski (mPay) oraz Wojciech Kowalczyk (atmedia). Każdy z panelistów zaprezentował odmienne rozwiązanie dotyczące monetyzacji treści VOD w Smart TV. Nie mniej jednak, każdy zgadzał się co do chęci rozwoju tego rynku.

Vladimir Gasic (Marc Dorcel Group) w swojej prezentacji przedstawił, w jaki sposób treści dla dorosłych mogą być udostępniane w Smart TV. Podał producentów telewizorów już chętnych do współpracy, ale niestety nie każdy okazał się być chętny do umieszczenia aplikacji Dorcel XXX w swoim telewizorze…

Marek Potaś zaprezentował serwis muzyczny MOOD z muzyką na życzenie. Serwis ten jest szeroko dostępny już nie tylko w Internecie, ale również w ofertach operatorów telewizji kablowych i cyfrowych.

Największe wrażenie jednak zrobiła prezentacja przygotowana przez Michała Kozickiego (HBO Polska) oraz Jánosa Szilárdi (HBO Europe), podczas której przedstawiono ogromny potencjał wynikający z połączenia aplikacji telewizyjnej Smart TV z urządzeniami mobilnymi takimi jak smartfon, tablet czy netbook. Kontrolowanie na smartfonie filmu wyświetlanego na telewizorze Smart TV, będzie w zasięgu każdego widza.

Nowością podczas tej konferencji było zaprezentowanie przez Michała Puhaczewskiego platformy Smart TV należącej do firmy NetRange, która wchodzi na polski rynek wraz z nowymi modelami telewizorów oraz dekoderów.

Całodniową konferencję zakończył panel dyskusyjny „Rola CDN w minimalizacji kosztów dystrybucji treści wideo w aplikacji Smart TV”. Uczestniczący w tym panelu: Szymon Karbowski (Toya), Michał Małyszko (Plix), Mariusz Stusiński (ATM Software), Robert Busz (Level3) oraz Marcin Skrylec (home.pl) dyskutowali na temat właściwego przepływu pieniędzy w biznesie Smart TV. Dyskusja wywołała wiele emocji, ale nie przeszkodziło to jej uczestnikom w wymianie pomysłów i doświadczeń, co zapewne doprowadzi do współpracy przy rozwoju rynku Smart TV.



Organizatorem konferencji była agencja reklamowa ARBG specjalizująca się w kompleksowej obsłudze nadawców telewizyjnych.

Na wiosnę planowana jest czwarta edycja konferencji aplikacje.tv, podczas której zostaną zaprezentowane nowości Smart TV na 2013 rok.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Konferencje - prezentacje


Informacje
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik Ferguson Ariva 9000 4K CI+ HDR Dolby Vision

Ariva 9000 4K CI+ to uniwersalny odbiornik typu Combo z...

449 zł Więcej...

Antena Olympia BX 1000+LTE Combo V/H

Nowoczesna antena szerokopasmowa BX 1000+ Olympia Combo. Zaprojektowana do w...

120 zł Więcej...

Mini PC Homatics Dongle Q

Homatics Dongle Q to najpotężniejszy odtwarzacz multimedialny 4K na rynku...

239 zł Więcej...