dodano: 2012-08-10 22:31 | aktualizacja:
2012-08-12 13:27
autor: Janusz Sulisz |
źródło: CANAL+ Sport
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
CANAL+ podjął strategiczną decyzję co do Serie A w oparciu o wyniki badań konsumenckich, pomiary oglądalności i analizę wartości rynkowej poszczególnych praw. Uwzględniając ww. czynniki, w odniesieniu do lig włoskiej i francuskiej, stacja, podjęła racjonalną decyzję biznesową o pozyskaniu na wyłączność praw do Ligue1, natomiast nie przedłużyła umowy związanej z Serie A po wygaśnięciu dotychczasowego kontraktu. Pakiet CANAL+ na rozgrywki francuskie obejmuje także
Ligue2 i Puchar Ligi.
W zakończonym w maju br. sezonie
wyniki oglądalności ligi francuskiej odnotowały wzrost natomiast
w przypadku ligi włoskiej nie były satysfakcjonujące, i w istotnym stopniu niższe niż w latach ubiegłych. Badania uwidoczniły także dużą rozbieżność w stosunku do zainteresowania ligą polską, angielską i hiszpańską, co oznacza, że w ocenie abonentów CANAL+
rozgrywki Serie A nie mają kluczowego znaczenia dla sportowej oferty stacji. Nie odgrywają także znaczącej roli przy wyborze oferty stacji przez nowych klientów.
Zdaniem CANAL+
cena praw telewizyjnych do ligi włoskiej nie odpowiada ich rynkowej wartości biorąc pod uwagę aktualny poziom sportowy tych rozgrywek i największy spadek zainteresowania widzów spośród wszystkich rozgrywek piłkarskich prezentowanych w CANAL+.
CANAL+ jest i pozostanie liderem sportowej oferty premium na polskim rynku. W badaniach przeprowadzonych wśród nowych klientów CYFRY+ respondenci wyraźnie podkreślają wysoką ocenę sportu w CANAL+. Dla 80% badanych CANAL+ stanowi najsilniejszy element oferty sportowej platformy, istotny przy podejmowaniu decyzji o kupnie płatnej telewizji
(źródło: badanie nowych klientów, czerwiec 2012, Agencja: Millward Brown).
Siła oferty sportowej CANAL+ wynika z selekcji najbardziej spektakularnych rozgrywek i wydarzeń sportowych, których nie można zobaczyć nigdzie indziej. Jest to jeden z głównych wyróżników CANAL+
(źródło: Badanie Brand Equity 1Q 2012, Agencja: Ipsos).
Stacja relacjonuje na wyłączność spotkania najlepszych lig piłkarskich świata – angielskiej i hiszpańskiej oraz w dalszym ciągu francuskiej. Do tego
100% meczów polskiej T-Mobile Ekstraklasy, rozgrywki światowej czołówki koszykarskiej: NBA, WNBA, Euroligę, żużlowy cykl Grand Prix i Drużynowy Puchar Świata, liczne gale bokserskie, walki MMA, turnieje rugby i tenisowe.
CANAL+ nieustannie poszerza i wzbogaca ofertę o kolejne, nowe dyscypliny, wprowadzając jednocześnie w realizowanych transmisjach pionierskie rozwiązania technologiczne. W 2012 m.in. umożliwił kibicom oglądanie trójwymiarowych relacji z najważniejszych spotkań piłkarskich – Gran Derbi, Derbów Manchesteru i innych szlagierowych pojedynków. Sportowy repertuar stacji poszerzył się o turnieje tenisowe rangi ATP i prestiżowe gale MMA federacji Bellator.
Wzmocniona została oferta walk bokserskich z udziałem najlepszych zawodników polskiego i światowego pięściarstwa. Wiosną ruszył nowy, 20. już magazyn sportowy CANAL+, specjalistyczny program o bieganiu prowadzony przez Marcina Rosłonia pt. „O CO BIEGA?” . Wraz z początkiem jesiennego sezonu na antenie pojawi się kolejna premiera - „Laboratorium PRO” poświęcona sportowym eksperymentom i ciekawostkom. Emocjonujących przeżyć dostarczą kibicom także transmisje i programy z udziałem cenionego i doświadczonego komentatora – Przemysław Pełki, który w lipcu dołączył do zespołu redakcji sportowej CANAL+.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.