reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

BLOG: Cyfrowe zmartwychwstanie disco polo

dodano: 2011-09-27 22:28 | aktualizacja: 2011-09-28 02:46
autor: Daniel Gadomski | źródło: SatKurier.pl, Inf. własna

Polo TV Z Polo TV jest jak z Ruchem Palikota. Większa część odbiorców nie dawała temu kanałowi żadnych szans. Mimo to profil okazał się strzałem w dziesiątkę i świeżutka stacja zaczęła deptać po piętach najpopularniejszej Vivie Polska. Obiecujące wyniki nowej telewizji zachęcają pozostałych do tworzenia kolejnych kanałów muzycznych - królują klimaty taneczne. Mobilizują też właściciela Vivy Polska i MTV Polska do trochę innego spojrzenia na nasz rynek.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Polo TV uzyskała w ciągu czterech miesięcy 0,43 proc. udziału w rynku. Dla porównania Viva Polska miała 1,05 proc. (dane Nielsen Audience Measurement). Z badań przeprowadzonych przez TNS OBOP w 2008 roku wynikało, że disco polo słucha 29 proc. Polaków. Przeważały osoby powyżej 50 roku życia, ze wsi i małych miasteczek. W tej grupie dominuje wykształcenie podstawowe lub zasadniczo zawodowe. Tyle oficjalnie, ale realnie amatorów tego gatunku jest dużo więcej. Szacuje się, że blisko 40 proc. Z czego wynika ta różnica? Pewna lepiej wykształcona część fanów disco polo z większych miast po prostu wstydzi się przyznawać do takich zainteresowań.

Disco polo ma w Polsce dużą tradycję. Można powiedzieć, że ojcem jest Polsat, bo tam przez całe lata 90. emitowano programy “Disco Polo Live” i “Disco Relax”. Później to w Cyfrowym Polsacie funkcjonował kanał tematyczny “Muzyczny Relaks”. Tyle, że koncern Zygmunta Solorza-Żaka zamiast zarabiać na swoim dziecku, wyrzekł się go. W 2002 roku Polsat zastąpił disco polo Idolem. Miejsce prezenterek z wielkim biustem zajął Kuba Wojewódzki. Swój żywot zakończył też “Muzyczny Relaks”. Cyfrowy Polsat postawił wtedy na coraz mniej muzyczne MTV Polska. Dziś zapewne żałuje tej decyzji, bo na disco polo skutecznie zarabiają inni.

Zaczęło się od ITV, która jako pierwsze przetestowała potencjał disco polo po latach. “Discostacja’ okazała się strzałem w dziesiątkę. Później pojawili się inni naśladowcy. Na programy i pasma z disco polo postawiły TVS i TVR. Również w przypadku tych stacji decyzja okazała się słuszna. W końcu, po rezygnacji z miejsca na multipleksie Kino Polska Nostalgia, Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zdecydowała, że to Polo TV będzie dostępna naziemnie. To rysuje jeszcze lepsze perspektywy przed branżą. Kanał drogą naziemną trafi do dużej części swojego targetu. Z DVB-T masowo korzystać będą mniej wymagający odbiorcy.

Zmartwychwstanie disco polo w Polsce zbiega się w czasie z coraz większym zainteresowaniem tą muzyką w Chinach. Tylko, że w przypadku naszego kraju możemy mówić w ogóle o odrodzeniu kanałów muzycznych. Po latach, w których koncern MTV dozował treści muzyczne, związane z polskim kapitałem firmy odwracają to zjawisko. Dowodem jest start TV.Disco (wcześniej Rebel TV, Czwórka na wizji, Eska TV) oraz zapowiedź kanału Fresh. Dziś nawet sam Viacom zaczyna rozumieć błędy i przestaje traktować nasz rynek jako jeden z wielu w Europie. Viva Polska wprowadziła do ramówki program “Disco ponad wszystko”. Pytanie, kiedy postawi na bardziej lokalną antenę dla Polski. Być może wraz z zapowiadanym nowym VH-1 Polska.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Daniel Gadomski


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

SAT Kurier - 11-12/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 11-12/2022

12 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ ZERO rev.2 HEVC

Vu+ ZERO rev.2 - najnowszy odbiornik Vu+ na Linuksie z...

399 zł Więcej...

Google TV Next 4K Stick HDMI

Google TV Next 4K Stick HDMI to ciekawy i wydajny...

339 zł Więcej...