dodano: 2011-08-11 09:35 | aktualizacja:
2011-08-13 17:43
autor: Janusz Sulisz |
źródło: TVN
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Baza klientów pre-paid
TNK i TNK HD została utrzymana na poziomie
256 tysięcy z stopniowym wzrostem udziału klientów oferty HD.
Na koniec czerwca 2011 roku
z telewizji n korzystało 826.000 abonentów, co oznacza, że w II kwartale baza abonencka n-ki zmniejszyła się o 4 tys. abonentów, bo w I kwartale baza liczyła 830.000 abonentów. W ujęciu rok do roku baza wzrosła o 96.000 abonentów z 730.000 abonentów.
Z oferty TNK (Telewizja na kartę) korzysta
256.000 aktywnych klientów, co oznacza spadek o 38.000 użytkowników w ostatnim kwartale oraz o 20.000 w ciągu roku.
40.000 użytkowników korzysta z oferty TNK HD (Telewizja na kartę HD), co oznacza wzrost zaledwie o 2 tys. klientów w ostatnim kwartale. Prawdopodobnie klienci ci stopniowo zostaną przesunięci do klasycznej oferty telewizji n.
Istotne jest to, że zwiększyło to ARPU z usług pre-paid TNK, skutkując wzrostem przychodów z ofert pre-paid o 26%.
EBITDA poprawiła się o 6 mln zł rok do roku, do poziomu 7 mln zł potwierdzając plany na osiągnięcie pozytywnego wyniku EBITDA w całym roku 2011. Porównywalna EBITDA (z wyłączeniem zdarzeń jednorazowych i odwrócenia rezerw, łącznie w wysokości 15 mln zł w II kwartale 2010 roku) wzrosła o 21 mln zł, co daje wskaźnik przełożenia wzrostu przychodów na EBITDA na poziomie przekraczającym 70%.
Baza abonentów n wzrosła o 97 tysięcy rok do roku przy ARPU z usług post-paid na poziomie 60,9 zł w II kwartale, w porównaniu do 58,3 zł rok temu.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.