reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Baza abonentów n wzrosła o 97.000

dodano: 2011-08-11 09:35 | aktualizacja: 2011-08-13 17:43
autor: Janusz Sulisz | źródło: TVN

n_logo_2011_1 Według danych Grupy TVN za II kwartał 2011 opublikowanych 11 sierpnia wynika, że platforma n konsekwentnie realizuje swoje plany. Przychody platformy n wzrosły o 29 mln zł, czyli o 19% rok do roku. Główny udział w tym wzroście miała baza abonentów wyższa o 97 tys. netto niż rok temu, która przełożyła się na wzrost przychodów przy silnym wsparciu ARPU z usług post-paid, które osiągnęło 60,9 zł w II kwartale w porównaniu do 58,3 zł w roku ubiegłym.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Baza klientów pre-paid TNK i TNK HD została utrzymana na poziomie 256 tysięcy z stopniowym wzrostem udziału klientów oferty HD.

Na koniec czerwca 2011 roku z telewizji n korzystało 826.000 abonentów, co oznacza, że w II kwartale baza abonencka n-ki zmniejszyła się o 4 tys. abonentów, bo w I kwartale baza liczyła 830.000 abonentów. W ujęciu rok do roku baza wzrosła o 96.000 abonentów z 730.000 abonentów.

Z oferty TNK (Telewizja na kartę) korzysta 256.000 aktywnych klientów, co oznacza spadek o 38.000 użytkowników w ostatnim kwartale oraz o 20.000 w ciągu roku.

40.000 użytkowników korzysta z oferty TNK HD (Telewizja na kartę HD), co oznacza wzrost zaledwie o 2 tys. klientów w ostatnim kwartale. Prawdopodobnie klienci ci stopniowo zostaną przesunięci do klasycznej oferty telewizji n.

Istotne jest to, że zwiększyło to ARPU z usług pre-paid TNK, skutkując wzrostem przychodów z ofert pre-paid o 26%.

EBITDA poprawiła się o 6 mln zł rok do roku, do poziomu 7 mln zł potwierdzając plany na osiągnięcie pozytywnego wyniku EBITDA w całym roku 2011. Porównywalna EBITDA (z wyłączeniem zdarzeń jednorazowych i odwrócenia rezerw, łącznie w wysokości 15 mln zł w II kwartale 2010 roku) wzrosła o 21 mln zł, co daje wskaźnik przełożenia wzrostu przychodów na EBITDA na poziomie przekraczającym 70%.

Baza abonentów n wzrosła o 97 tysięcy rok do roku przy ARPU z usług post-paid na poziomie 60,9 zł w II kwartale, w porównaniu do 58,3 zł rok temu.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Telewizja n


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik AB CryptoBox 752HD Combo

Odbiornik HD Combo DVB-S2X, DVB-T2, DVB-C z kieszenią na moduły...

349 zł Więcej...

Antena Inverto 120 jasnoszara

Antena stalowa, cynkowana 120cm z zawieszeniem sztywnym w kolorze jasnoszarym....

399 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ UNO 4K SE S2X FBC Multistream

Vu+ UNO 4K SE - najnowsza wersja tunera 4K od...

1 230 zł Więcej...