reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Kablówki przeciw „must carry”, ale za „must offer”

dodano: 2010-11-24 09:12 | aktualizacja: 2010-11-24 13:39
autor: Paulina Nietrzpiel | źródło: presserwis

Media Summit 2010 Podczas III edycji kongresu Media Summit, który odbył się 23 listopada br. omawiano projekty przepisów, które mają dostosować polskie prawo do unijnej dyrektywy o usłudze powszechnej. Między innymi omówiono zasady „must carry” i „must offer”. Pierwsza z nich określa, jakie kanały muszą włączyć do swojej oferty operatorzy telewizyjni. Druga natomiast, zobowiązuje nadawców do udostępnienia określonych programów. Operatorzy sieci kablowych są przeciwni zasadzie „must carry”, ale za to popierają zasadę „must offer”.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Zmiana przepisów jest konieczna, bo dziś na rynku panuje nierówność – powiedziała Ewa Gadomska, dyrektor departamentu komunikacji kablowej KRRiT. Obecna ustawa RTV określa kolejność wprowadzania programów do oferty. Na pierwszym miejscu są ogólnopolskie media publiczne, potem regionalne media publiczne, programy nadawców społecznych, a następnie cała reszta. Przy czym dotyczy to tylko kablówek, z pominięciem platform cyfrowych.

Natomiast nowe przepisy w odróżnieniu od starych, określałyby jakie stacje muszą trafić do oferty (zgodnie z projektem z października br. byłyby to telewizje obecne na naziemnych multipleksach cyfrowych). Zasada „must carry” miałaby dotyczyć nie tylko kablówek, ale i platform cyfrowych. Według zasady „must offer” nadawcy byli by zaś zobowiązani udostępnić te kanały.

Operatorom sieci nie spodobał się jednak pomysł z wprowadzeniem zasady „must carry”. Wzbudziła ona wiele emocji wśród dyskutujących na kongresie. – Zasada „must carry” jest brutalną ingerencją w wolny rynek – oburzał się Andrzej Ostrowski, prezes Fundacji Wspierania Nowych Technologii Protelko.

- Dlaczego ktoś ma mi mówić, co powinienem oferować swoim klientom? Mam swój biznesplan, swoją strategię, a tymczasem każe mi się realizować biznesplany nadawców. Oni są wystarczająco silni, nie potrzebują "must carry". Co innego "must offer" – poparł Ostrowskiego prezes sieci kablowej UPC, Simon Boyd.

Dyskusję prowadził były przewodniczący KRRiT, Witold Kołodziejski. Na zakończenie stwierdził, że nowe przepisy pojawią się nieprędko. - Niewykluczone, że za rok będziemy kontynuować ten temat - dodała na zakończenie.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii TV kablowa w Polsce


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Miernik Satlink ST-5150 DVB-T/T2/C DVB-S/S2 z podglądem

Miernik Satlink ST-5150 do pomiarów zarówno cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S/S2,...

690 zł Więcej...

Mini PC Homatics BOX R 4K

Homatics BOX R to najnowszy odtwarzacz multimedialny 4K firmy Homatics...

319 zł Więcej...

SAT Kurier - 5-6/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 5-6/2022

12 zł Więcej...