Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Abonament stanowi
jedno z najważniejszych źródeł utrzymania mediów publicznych w naszym kraju, a dla Polskiego Radia i Rozgłośni Regionalnych jest
najważniejszym elementem ich finansowania. W obecnej sytuacji niezbędne jest natychmiastowe podjęcie wszelkich możliwych działań służących poprawie ściągalności tej opłaty.
Dlatego też, Telewizja Polska i Polskie Radio 17 maja rozpoczynają
dwumiesięczną kampanię pod hasłem „Niczego nie obejrzą, niczego nie posłuchają”, przypominającą wszystkim podmiotom gospodarczym o ich ustawowym obowiązku wnoszenia opłaty abonamentowej wynikającym z Ustawy o Radiofonii i Telewizji. W tym czasie na ogólnopolskich i regionalnych antenach Telewizji Polskiej emitowany będzie specjalny spot informacyjny, a jego odpowiednik na antenach Polskiego Radia i Rozgłośni Regionalnych Polskiego Radia.
Oprócz kampanii antenowej, media publiczne zwrócą się bezpośrednio do największych polskich firm i organizacji biznesowych przypominając im o obowiązku wnoszenia opłat abonamentowych. Dodatkowo zaapelują do organów kontroli i nadzoru o zwrócenie szczególnej uwagi, podczas rutynowo prowadzonych czynności kontrolnych, na to, czy dana firma opłaca abonament za posiadane odbiorniki rtv w tym także te w samochodach służbowych.
Jednym z istotnych celów kampanii informacyjnej jest
zwrócenie uwagi polskim przedsiębiorcom, że nie płacąc abonamentu łamią prawo, a za używanie niezarejestrowanych odbiorników telewizyjnych i radiowych przewidziane są ustawowe kary, podlegające egzekucji administracyjnej zgodnie z wyrokiem Trybunału Konstytucyjnego z dnia 16 marca 2010 r.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.