dodano: 2010-03-02 19:57 | aktualizacja:
2010-03-02 20:29
autor: Anita Dąbek |
źródło: MP
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Szybszy od przychodów wzrost skorygowanego EBITDA w kolejnym już kwartale, to efekt utrzymywania w ryzach kosztów operacyjnych. W IV kwartale 2009 r. w ujęciu miesięcznym koszty operacyjne w przeliczeniu na sprzedaną usługę (RGU) wyniosły 18,8 zł i były na poziomie sprzed roku. Wyłączając zdarzenia jednorazowe wskaźnik ten wyniósłby w IV kwartale 2009 r. 17,5 zł. Liczba RGU wzrosła na koniec roku o niemal 10% do 1,235 mln w porównaniu do stanu na koniec 2008 r. Poza tym, odnotowano dalszy dynamiczny, dwucyfrowy wzrost przychodów i liczby RGU w segmentach: telewizji cyfrowej (DTV), szerokopasmowego dostępu do internet oraz telefonii VoIP opartej o protokół internetowy. Multimedia Polska może pochwalić się rosnącą liczbą sprzedanych pakietów usług, potwierdzoną kolejnym rekordowym wskaźnikiem RGU na abonenta, który w IV kwartale 2009 r. wyniósł 1,83. Przed rokiem było to 1,70.
Średni miesięczny przychód na abonenta (ARPU) wzrósł w ciągu roku o 4,4 zł miesięcznie do 65,9 zł w IV kwartale 2009 r. Wskaźnik churn (odejścia klientów) został utrzymywany pod kontrolą. Odnotowano bardzo niski poziom churnu we wszystkich segmentach w ujęciu średniomiesięcznym: telewizji (0,71%), internetu (0,93%) i telefonii (0,76%). Multimedia Polska dalej rozwijała działalności w miastach objętych strategią aktywnej akwizycji: Warszawa, Toruń, Tarnów i Wrocław. Wprowadziła do oferty na komercyjną skalę kolejnych nowoczesnych usług jak: mobilNET (mobilny internet), telewizja interaktywna (aMazing) oraz mobilFon (telefon mobilny oparty na technologiach Wi-Fi oraz GSM). Sieć pozyskała kredyt w wysokości 400 mln zł, który zapewni finansowanie potrzeb korporacyjnych, w tym inwestycji kapitałowych.
Telewizja – 100 tys. abonentów telewizji cyfrowej
Wartość przychodów uzyskanych w tym segmencie wyniosła w 2009 r. 263,3 mln zł tj. ponad 13% więcej niż rok wcześniej. W IV kwartale przychody wyniosły 68,8 ml zł i były o 13% wyższe niż rok wcześniej. W głównej mierze to efekt wzrostu liczby RGU telewizji cyfrowej (DTV), ale także przyrostów w segmencie telewizji analogowej. Na koniec 2009 r. spółka miała już blisko 700 tys. RGU telewizji, w tym już ponad 106 tys. użytkowników korzystających z telewizji cyfrowej w technologii DTV oraz IPTV. Baza użytkowników telewizji cyfrowej wzrosła o ponad 40% w ciągu roku.
Telewizja cyfrowa Multimedia Polska to tania i łatwo dostępną rozrywka, która daje coraz większe możliwości jej użytkownikom. Nowe usługi jak domowa wypożyczalnia filmów (VoD), kanały wysokiej rozdzielczości (HD) czy telewizja interaktywna aMazing, to tylko część produktów, które dostają dziś nasi klienci i, z których coraz chętniej korzystają – mówi Andrzej Rogowski.
Planujemy wprowadzenie kolejnych nowych usług w ramach DTV. Niebawem umożliwimy zakupy za pośrednictwem pilota – dodaje.
Dzięki rosnącemu zainteresowaniu telewizją rośnie miesięczne ARPU zarówno dla usługi analogowej, jak i cyfrowej. W tym drugim przypadku ARPU w IV kwartale 2009 r. wyniosło ponad 28 zł czyli o 4 zł więcej niż w III kwartale 2009 i prawie o 8 zł więcej niż rok wcześniej.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.