dodano: 2009-11-13 14:48 | aktualizacja:
2009-11-13 15:00
autor: Anita Dąbek |
źródło: Multimedia Polska
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Na koniec września 2009 r. spółka miała
686 tys. RGU telewizji, w tym już
98 tys. użytkowników korzystających z telewizji cyfrowej w technologii DTV oraz IPTV.
Bardzo dobre rezultaty w tym segmencie nie są dla nas zaskoczeniem zwłaszcza w czasie spowolnienia gospodarczego. Telewizja jest tanią i łatwo dostępną rozrywką, teraz jeszcze bardziej atrakcyjną dzięki nowym usługom takim jak: domowa wypożyczalnia filmów czy kanały wysokiej rozdzielczości (HD) – mówi Andrzej Rogowski.
Dzięki rosnącemu zainteresowaniu usługami telewizji rośnie miesięczne
ARPU zarówno dla usługi analogowej, jak i cyfrowej. W tym drugim przypadku ARPU w III kwartale 2009 r. wyniosło
24 zł czyli o 0,7 zł więcej niż w II kwartale 2009 i 6,7 zł więcej niż rok wcześniej.
Osiągnięte wyniki zarówno w III kwartale, jak i w 9 miesiącach tego roku są zgodne z naszymi oczekiwaniami. Szczególne powody do satysfakcji daje wzrost wyniku EBITDA, który pomimo niekorzystnego wpływu kursów wymiany walut, a także spowolnienia gospodarczego, nie odbiegał znacząco od dynamiki osiągniętej rok wcześniej, a po wyeliminowaniu wpływu niekorzystnych zjawisk na rynku walutowym – znacząco go przekroczył (w warunkach porównywanych wzrost marży EBITDA wyniósłby 16,5%). - mówi Andrzej Rogowski, Prezes Zarządu Multimedia Polska.
Wysoki poziom marży EBITDA, (przekraczającej 50%) to w głównej mierze efekt restrykcyjnej polityki kosztowej, dzięki której uzyskujemy wielomilionowe oszczędności. Dostosowaliśmy także nasze działania sprzedażowe i marketingowe do aktualnej sytuacji rynkowej. To wszystko dobrze rokuje na przyszłość, kiedy sytuacja gospodarcza się ustabilizuje i nasi abonenci chętniej będą korzystać z naszych nowych usług – dodaje.
Z pakietu Triple Play (wszystkie trzy usługi) w III kwartale 2009 r. korzystało
84,2 tys. abonentów – ponad 30 proc. więcej niż przed rokiem. W przypadku Double Play było to
209 tys. klientów tj. o ponad 12 proc. więcej niż w III kwartale 2008 r. Dzięki rosnącej popularności pakietów liczba usług przypadająca na jednego abonenta zwiększyła się z poziomu 1,67 na koniec III kwartału 2008 r. do 1,8 na koniec III kwartału 2009 r. Tradycyjnie wskaźnik ten odnotował rekordowy poziom.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.