reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Multimedia Polska publikuje swoje wyniki

dodano: 2009-11-13 14:48 | aktualizacja: 2009-11-13 15:00
autor: Anita Dąbek | źródło: Multimedia Polska

Multimedia Polska Multimedia Polska odnotowała w III kwartale 2009 r. skorygowany zysk EBITDA na poziomie 68,6 mln zł czyli 13 proc. wyższym niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Przychody wzrosły w tym okresie o 11 proc. do 132,6 mln zł. W III kwartale 2009 r. Multimedia Polska osiągnęła bardzo dobre wyniki w segmencie telewizji. Wzrosła liczba RGU zarówno w telewizji analogowej, jak i cyfrowej (DTV).



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Na koniec września 2009 r. spółka miała 686 tys. RGU telewizji, w tym już 98 tys. użytkowników korzystających z telewizji cyfrowej w technologii DTV oraz IPTV.

Bardzo dobre rezultaty w tym segmencie nie są dla nas zaskoczeniem zwłaszcza w czasie spowolnienia gospodarczego. Telewizja jest tanią i łatwo dostępną rozrywką, teraz jeszcze bardziej atrakcyjną dzięki nowym usługom takim jak: domowa wypożyczalnia filmów czy kanały wysokiej rozdzielczości (HD) – mówi Andrzej Rogowski.

Dzięki rosnącemu zainteresowaniu usługami telewizji rośnie miesięczne ARPU zarówno dla usługi analogowej, jak i cyfrowej. W tym drugim przypadku ARPU w III kwartale 2009 r. wyniosło 24 zł czyli o 0,7 zł więcej niż w II kwartale 2009 i 6,7 zł więcej niż rok wcześniej.

Osiągnięte wyniki zarówno w III kwartale, jak i w 9 miesiącach tego roku są zgodne z naszymi oczekiwaniami. Szczególne powody do satysfakcji daje wzrost wyniku EBITDA, który pomimo niekorzystnego wpływu kursów wymiany walut, a także spowolnienia gospodarczego, nie odbiegał znacząco od dynamiki osiągniętej rok wcześniej, a po wyeliminowaniu wpływu niekorzystnych zjawisk na rynku walutowym – znacząco go przekroczył (w warunkach porównywanych wzrost marży EBITDA wyniósłby 16,5%). - mówi Andrzej Rogowski, Prezes Zarządu Multimedia Polska. Wysoki poziom marży EBITDA, (przekraczającej 50%) to w głównej mierze efekt restrykcyjnej polityki kosztowej, dzięki której uzyskujemy wielomilionowe oszczędności. Dostosowaliśmy także nasze działania sprzedażowe i marketingowe do aktualnej sytuacji rynkowej. To wszystko dobrze rokuje na przyszłość, kiedy sytuacja gospodarcza się ustabilizuje i nasi abonenci chętniej będą korzystać z naszych nowych usług – dodaje.

Z pakietu Triple Play (wszystkie trzy usługi) w III kwartale 2009 r. korzystało 84,2 tys. abonentów – ponad 30 proc. więcej niż przed rokiem. W przypadku Double Play było to 209 tys. klientów tj. o ponad 12 proc. więcej niż w III kwartale 2008 r. Dzięki rosnącej popularności pakietów liczba usług przypadająca na jednego abonenta zwiększyła się z poziomu 1,67 na koniec III kwartału 2008 r. do 1,8 na koniec III kwartału 2009 r. Tradycyjnie wskaźnik ten odnotował rekordowy poziom.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii TV kablowa w Polsce


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

SAT Kurier - 3-4/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 3-4/2023

12 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ UNO 4K SE S2X FBC Multistream

Vu+ UNO 4K SE - najnowsza wersja tunera 4K od...

1 230 zł Więcej...

Kabel HDMI 2.0 4K Light 3,0m

Wysokiej klasy kabel połączeniowy HDMI Light z oświetleniem LED z...

35 zł Więcej...