reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

680 tys. abonentów usługi TV w Multimedia Polska

dodano: 2009-09-02 10:40 | aktualizacja: 2009-09-02 10:47
autor: Anita Dąbek | źródło: Multimedia Polska

Multimedia Polska Przychody Multimedia Polska w I półroczu 2009 r. wzrosły o 11 proc. do 255,8 mln zł w porównaniu do tego samego okresu 2008 r. Skorygowany zysk EBITDA zwiększył się o 9 proc. i wyniósł 124,2 mln zł. Liczba sprzedawanych usług (RGU) wzrosła w I półroczu 2009 r. o 14 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2008 r. i wyniosła 1,19 mln. Na koniec ubiegłego roku Multimedia Polska sprzedawały łącznie 680 tys. usług telewizji.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Dynamicznie rośnie liczba RGU telewizji cyfrowej (DTV i IPTV), których na koniec czerwca 2009 r. było niemal 93 tys. tj. o około 40 tys. więcej niż rok wcześniej. Jednocześnie rośnie przeciętny miesięczny przychód na abonenta korzystającego z DTV. W II kwartale było to 23,3 zł czyli 1,3 zł więcej niż 3 miesiące wcześniej i 8 zł więcej niż rok wcześniej. Dalszy dynamiczny, dwucyfrowy wzrost przychodów i liczby RGU w segmencie dostępu do sieci Internet. Po raz pierwszy w historii liczba RGU telefonii VoIP, opartej o protokół internetowy przekroczyła liczbę RGU tradycyjnej telefonii PSTN. Łączna liczba RGU telefonii wyniosła na koniec czerwca 2009 r. 207 tys., i była o ponad 12 proc. wyższa niż rok wcześniej. Rosnąca liczba sprzedanych pakietów usług potwierdzona kolejnym rekordowym wskaźnikiem RGU na abonenta, który w II kwartale 2009 r. wyniósł 1,78. Przed rokiem było to 1,62. W II kwartale po raz pierwszy w historii spółki, liczba RGU wygenerowanych przez abonentów Double-Play (łącznie ponad 404 tys. RGU) była wyższa niż liczba RGU abonentów korzystających z pojedynczych usług (około 388 tys.).  Średni miesięczny przychód na abonenta (ARPU) wzrósł w ciągu roku z 58,6 zł do 62,4 zł w II kwartale 2009 r. Wskaźnik churn (odejścia klientów) pod kontrolą. Najniższy kwartalny churn w segmencie dostępu do sieci Internet (0,79 proc. średniomiesięcznie) w historii. Bardzo niski poziom churnu w segmentach telewizji i telefonii (odpowiednio 0,73 proc. i 0,86 proc.). Skuteczna strategia aktywnych akwizycji przynosi wymierne efekty – wzrost zainteresowania ofertą Multimedia Polska w Warszawie. 

Wyniki zarówno całego półrocza, jak i drugiego kwartału potwierdzają, że nasza strategia jest bardzo skuteczna w czasie spowolnienia gospodarczego. Odnotowujemy stabilne wzrosty zarówno przychodów, jak i zysku EBITDA. Wyniki byłyby jeszcze lepsze, gdyby nie niezależna od nas niekorzystna sytuacja na rynku walutowym. Z drugiej jednak strony restrykcyjna polityka kosztowa pozwala utrzymać marżę EBITDA na poziomie zbliżonym do 50% – mówi Andrzej Rogowski, prezes zarządu Multimedia Polska. Czas spowolnienia dobrze wykorzystaliśmy do przygotowania się na przyspieszenie, którego spodziewamy się przed końcem bieżącego roku. Zakończyliśmy już najważniejsze inwestycje związane z modernizacją sieci. Dopasowaliśmy nasze działania sprzedażowe do sytuacji gospodarczej i zmian zachowań klientów. To już dziś przynosi pozytywne efekty w postaci niskich kosztów, spadku churnu i wzrostu ARPU szczególnie w segmencie video i nowych kontraktów.

Na koniec ubiegłego roku Multimedia Polska sprzedawały łącznie 680 tys. usług telewizji (cyfrowej i analogowej, a także, programów Premium), czyli o 11 proc. więcej, niż rok wcześniej. Przychody z tego segmentu rosły w podobnym tempie (ponad 13,2 proc. w skali półrocza) i wyniosły w I półroczu 2009 niemal 130 mln zł.

Niesłabnącym zainteresowaniem wśród klientów Multimedia Polska cieszy się cyfrowa telewizja kablowa (DTV). Na koniec II kwartału 2009 r. korzystało z niej już 87 tys. abonentów (92,9 tys. – łącznie z IPTV). Ponadto przychody z telewizji cyfrowej zwiększa usługa wideo na żądanie (VoD), z której podobnie jak w przypadku DTV może korzystać już potencjalnie niemal 740 tys. gospodarstw domowych (HP) znajdujących się w zasięgu sieci Multimedia Polska. Potwierdza to wzrost APRU z usługi telewizji cyfrowej. Wskaźnik ten wyniósł 23,3 zł – o 1,3 zł więcej niż w I kwartale 2009 i 8 zł więcej niż rok wcześniej.

Oczekujemy, że telewizja cyfrowa będzie cieszyć się dużym zainteresowaniem także w kolejnych kwartałach. Już teraz nasza oferta jest bardzo konkurencyjna. Klient może korzystać nie tylko ze stale rozbudowywanej domowej wypożyczalni filmów, ale ma też do dyspozycji coraz większą liczbę pakietów tematycznych, także kanałów wysokiej rozdzielczości (HD) – mówi prezes Andrzej Rogowski. - O tym, że jesteśmy krok przed konkurencją świadczy fakt, że już niebawem jako pierwsi w Polsce uruchomimy program telewizji interaktywnej.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii TV kablowa w Polsce


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik Octagon SF8008 Supreme Combo UHD 4K 1xDVB-S2X 1xDVB-T2/C

Octagon SF8008 Supreme Combo UHD 4K DVB-S2X, DVB-T2 - odbiornik...

539 zł Więcej...

Stojak ścienny regulowany 60-100cm

stojak ścienny boczny, ocynkowany

129 zł Więcej...

Antena Olympia BX 1000+LTE Combo V/H

Nowoczesna antena szerokopasmowa BX 1000+ Olympia Combo. Zaprojektowana do w...

120 zł Więcej...