dodano: 2008-11-14 14:23 | aktualizacja:
2008-11-14 22:17
autor: Anita Dąbek |
źródło: Multimedia Polska
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Cyfrowa telewizja kablowa (DTV) i wideo na życzenie (VoD) zyskują coraz większą popularność, stając się flagowymi produktami Multimedia Polska oraz motorem wzrostów w segmencie telewizji. Z usługi DTV w III kwartale 2008 r. korzystało już ponad 55 tys. abonentów.
Dynamicznie rośnie sprzedaż szerokopasmowego Internetu. Liczba sprzedawanych usług (RGU) zwiększyła się w III kwartale 2008 r. o 37%, do 260 tys. w porównaniu do analogicznego okresu zeszłego roku, a przychody z tego segmentu o 34% - osiągnęły poziom 29,2 mln zł.
Liczba sprzedawanych usług na abonenta (RGU na abonenta) wzrosła do 1,67 (1,47 rok wcześniej)w III kwartale 2008 r. , a średni miesięczny przychód na abonenta (ARPU) z 55,1 zł w poprzednim roku do 59,4 zł w III kwartale 2008 r.
Nasza strategia koncentracji na wzroście organicznym przynosi oczekiwane efekty. W trzecim kwartale osiągnęliśmy 13 % wzrost przychodów rok do roku, co jest wynikiem o 2 pkt. proc. lepszym niż w analogicznym okresie roku 2007. Co istotne, utrzymaliśmy też wysokie tempo wzrostu EBITDA - mówi Andrzej Rogowski, prezes zarządu Multimedia Polska.
Odnotowujemy wzrost liczby sprzedawanych usług i przychodów we wszystkich segmentach. To rezultat zarówno świetnej dynamiki sprzedaży w obszarze telewizji cyfrowej, jak i pakietyzacji usług i sprzedaży internetu i telefonii naszym istniejącym klientom. - dodaje.
Multimedia Polska odnotowały wzrost sprzedaży usług we wszystkich głównych segmentach działalności: telewizji kablowej (cyfrowej i analogowej), szerokopasmowym dostępie do Internetu oraz telefonii stacjonarnej (w technologii cyfrowej VoIP oraz tradycyjnej telefonii PSTN). Struktura sprzedaży pozostaje na optymalnym poziomie. Jedną połowę przychodów stanowią wpływy z usług telewizyjnych, drugą zaś sprzedaż Internetu i usług głosowych.
Liczba abonentów korzystających z co najmniej dwóch usług (Double Play) wyniosła w III kwartale 2008 r. niemal 250 tys., co oznacza wzrost o około 30% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Z pakietu Triple Play korzystało 64 tys. abonentów – ponad 64% więcej niż przed rokiem. Liczba usług przypadająca na jednego abonenta zwiększyła się z poziomu 1,47 w III kwartale 2007 r. do 1,67 w III kwartale 2008 r., po raz kolejny osiągając rekordowy poziom.
Na koniec III kwartał 2008 r. Multimedia sprzedały łącznie 630 tys. usług telewizji (cyfrowa telewizja kablowa, analogowa i programy Premium), czyli o ponad 12% więcej niż rok wcześniej. Przychody z tego segmentu rosły w podobnym tempie (ponad 13%) i wyniosły w III kwartale br. ponad 58,4 mln zł.
Najważniejszą obecnie usługą, wpływającą na sprzedaż telewizji, jest cyfrowa telewizja kablowa (DTV). Pod koniec września 2008 r. korzystało z niej już 55,4 tys. abonentów. Zwiększa się także zasięg i popularność usługi wideo na życzenie (VoD), z której mogą korzystać wszyscy abonenci telewizji cyfrowej czyli 630 tys. gospodarstw domowych. (D)
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.