dodano: 2007-07-18 12:54 | aktualizacja:
2007-07-18 16:54
autor: JK |
źródło: ISI/gazeta.pl
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
- Nie możemy podać nazwiska osoby sprzedającej i nie komentujemy spekulacji na ten temat" - powiedział przedstawiciel spółki w rozmowie telefonicznej z należącym do Euromoney serwisem DealWatch w środę. Jednocześnie firma zadeklarowała, że "nie wyklucza kolejnych umów z tym samym partnerem.
- Multimedia Polska nabyła od osoby fizycznej 15 sieci telewizji kablowej zlokalizowanych w Sochaczewie, Rawie Mazowieckiej, Łowiczu, Głownie, Pajęcznie, Zduńskiej Woli, Poddębicach, Chojnowie, Wołowie, Barcinie, Piechcinie, Łabiszynie, Lubostroniu, Chełmży i Chełmnie - podała spółka w oficjalnym komunikacie.
Według strony internetowej Marton są to lokalizacje, w których ta firma prowadzi swoje operacje. Jeśli sprzedawcą rzeczywiście był Marton, to zatrzymał na razie sieci telewizji kablowej w Gołubiu-Dobrzyniu, Kowalewie Pomorskim i Jabłonowie. To potwierdza informację przedstawiciela Multimedia Polska o tym, że spółka może zawrzeć kolejne umowy z tym samym partnerem.
Ponadto, Multimedia Polska poinformowały w komunikacie, że sieci telewizji kablowej zostały nabyte od ich wyłącznego właściciela - osoby indywidualnej. Według strony internetowej Marton, jej wyłącznym właścicielem jest Mariusz Trąbczyński. Nie udało się jednak z nim skontaktować.
- Sieciami telewizji kablowej, stanowiącymi element transakcji objętych jest ok. 43,8 tysięcy gospodarstw domowych, 23,4 tysięcy abonentów usługi telewizji kablowej i 5,6 tysiąca abonentów usługi dostępu do Internetu. 5,3 tys. abonentów korzysta jednocześnie z dwóch usług - poinformowały Multimedia w komunikacie.
Najpóźniej do 1 sierpnia 2007 roku, cena sprzedaży zostanie przez strony skorygowana, poprzez wskazanie dokładnej liczby abonentów korzystających z usług telekomunikacyjnych za pośrednictwem przejmowanych sieci. W tym dniu nastąpi również przeniesienie własności sieci na Multimedia Polska.
Spółka podała także, że w przypadku, gdyby po przeprowadzonym przez strony ostatecznym rozliczeniu transakcji, faktyczna liczba abonentów różniła się o więcej niż 5 proc., w stosunku do liczby abonentów wynikającej z oświadczenia sprzedającego - strony ustalą nową cenę sprzedaży, stanowiącą iloczyn zweryfikowanej liczby abonentów i kwoty 1431,62 zł.
Zapłata ceny sprzedaży przez Multimedia Polska nastąpi w pięciu ratach, przy czym I i II rata wynoszące 30% i 50 proc. kwoty 40.869.887,76 zł zostaną zapłacone odpowiednio w terminie 3 dni od podpisania umowy i po podpisaniu przez strony protokołów przekazania sieci, natomiast trzy kolejne raty zostaną zapłacone po zweryfikowaniu ceny sprzedaży i będą wynosiły odpowiednio 10%, 5% i 5% nowej ceny sprzedaży.
Spółka Multimedia Polska miała 16,46 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2007 roku wobec 11,19 mln zł zysku rok wcześniej.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.