dodano: 2006-11-20 20:46 | aktualizacja:
2006-11-21 15:27
autor: Janusz Sulisz |
źródło: broadcasting.ru
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Według niezależnych badań, które zostały przeprowadzone przez zagraniczne spółki na zlecenie ESPN ok. 22 proc. amatorów sportu oznajmiło, że ogląda emisje sportowe ze względu na HD.
22 proc. respondentów, który zwykle nie oglądają sportu w TV, zainteresowało się zawartością sportową dopiero wtedy, gdy rozpoczęto nadawać je w wysokiej rozdzielczości.
Ok. 27 proc., przyznało, że wraz z pojawieniem się emisji HD zaczęło więcej czasu spędzać przed telewizorem niż do tej pory. Z kolei bardzo dużo czasu na emisje sportowe poświęca aż 44 proc. ankietowanych.
Badania pokazały także, że fani sportu wydali na odpowiednie wyposażenie HDTV przeciętnie 2400 dol., podczas gdy widzowie, którzy nie są zainteresowani zawartością sportową wydali 1525 dol..
Ok. 32 proc. respondentów stwierdziło, że prawdopodobnie znaleźliby czas na oglądanie emisji w HD, nawet jeśli program nie dotyczyłby ich zainteresowań.
Według prognoz analityków do końca 2010 roku w USA zostanie sprzedanych ponad 80 mln odbiorników pozwalających na odbiór w formacie HD.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.