reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Publiczna misja TVP w 2005

dodano: 2006-03-17 17:40
autor: Janusz Sulisz, Magda Kowalczyk | źródło: TVP

tvp TVP po raz pierwszy w historii ujawniła sprawozdanie Zarządu Telewizji Polskiej z wykorzystania wpływów abonamentowych na realizację misji publicznej w 2005 roku. W ciągu 12 miesięcy TVP na wywiązanie się z tego zadania wydała 1,5 mln złotych.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Jedynie jedna trzecia tej kwoty pochodzi z wpływów z abonamentu, pozostałe koszty stanowią głównie przychody z reklam i sponsoringu.

Telewizja Polska S.A. na mocy ustawy KRRiT jest zobowiązana do wypełnienia tzw. misji publicznej. Polega ona przede wszystkim na realizacji i emitowaniu programów dotyczących szeroko pojętej kultury. W zamierzeniu programy te mają się odznaczać wysoką jakością, obiektywizmem, różnorodnością i dostarczać informacje z zakresu publicystyki, kultury, rozrywki, edukacji i sportu. Grupę docelowa powinni stanowić zarówno osoby starsze, jak i dzieci, niepełnosprawni, niezamożni.

TVP finansuje swój program biorąc pod uwagę przychody z abonamentu i reklam. Proporcje pomiędzy nimi wynoszą – 30:70. Jak poinformował prezes TVP Jan Dworak, taka duża zależność od wpływów reklamowych spowodowana jest niską wartością przychodów z abonamentu.

Według sprawozdania wpływy abonamentowe w 2005 roku były niższe o 7,3 proc. niż w roku ubiegłym i wyniosły 504 mln zł. W poprzednich latach wynosiły odpowiednio 544,5 mln zł, a w 2003 roku ponad 560 mln zł. W krajach europejskich ok. 10 proc. osób uchyla się od płacenia abonamentu, a w Polsce - blisko 60 proc., z czym, ani TVP, ani zbierająca pieniądze z abonamentu RTV, Poczta Polska nie umie sobie poradzić, a metody są prostsze niż się wydaje. Jest szansa, że w 2006 roku przy okazji uruchomienia nowych kanałów tematycznych TVP uda się w końcu przekonać widzów do płacenia abonamentu RTV.

W związku z wyraźnym spadkiem tego źródła przychodów, nie udało się TVP zrealizować zamierzenia sfinansowania działalności TVP Kultura z wpływów z abonamentu. Dlatego też nowy program tematyczny został sfinansowany przez własną spółkę.

Jeśli chodzi o przychody z reklam i sponsoringu, to odnotowano tendencję zwyżkową. Wzrosły one w 2005 roku (w porównaniu z rokiem ubiegłym) o 11,7 proc. i wyniosły 1.131,2 mln zł. Takie wyniki pozwoliły na zasilenie ciągle wzrastającego się niedoboru środków z abonamentu. TVP udało się uzyskać dynamikę przychodów porównywalną do wskaźnika wzrostu rynku. Dla porównania w 2004 roku wyniosły 1.012,9 mln zł, a w 2003 roku 932,9 mln zł.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Polonica


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

SAT Kurier - 3-4/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 3-4/2022

12 zł Więcej...

SAT Kurier - 9-10/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 9-10/2022

12 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ ZERO 4K

Vu+ ZERO 4K - najtańszy odbiornik Ultra HD od koreańskiego...

669 zł Więcej...