reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Cyfrowy Polsat goni Cyfrę

dodano: 2006-02-17 18:26
autor: Janusz Sulisz | źródło: Cyfrowy Polsat

c_polsat_very_new_logo.jpg Platforma Cyfrowy Polsat oficjalnie ogłosiła, że ma już 700 tysięcy aktywnych abonentów. Tym samym Cyfrowy Polsat błyskawicznie zbliżył się do liczby abonentów Cyfry+, główego rywala na polskim rynku, a ta platforma niedawno podała, że ma ledwo ...800 tys. abonentów. Razem mają 1,5 mln abonentów.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Przychody firmy Cyfrowy Polsat S.A. z działalności operacyjnej w 2005 roku wyniosły ponad 278 mln zł. Jednocześnie zysk netto platformy za 11 miesięcy 2005 roku wyniósł ponad 9 mln zł.

Tak wysoką dynamikę wzrostu liczby abonentów Cyfrowy Polsat zawdzięcza m.in. atrakcyjnej ofercie programowej dostępnej w bardzo przystępnych cenach. Z bogatej oferty Pakietu Familijnego można korzystać już za 29,90 zł miesięcznie.

Faktem jest, że w 2005 roku po opanowaniu piractwa Cyfrowy Polsat nie spodziewał się, że zdobędzie aż tylu abonentów. W grudniu było i tak, że czasami brakowało sprzętu dla niektórych punktów dystrybucyjnych platformy, a także musiano ograniczyć dalszy wzrost liczby punktów dystrybucji.

W zeszłym roku platforma wprowadziła kilkanaście nowych kanałów telewizyjnych i radiowych m.in. Polsat Sport Extra, ESPN Classic Sport, Extreme Sports Channel, Cinemax, Cinemax 2, Jetix Play, Boomerang, MTV Polska, VH1 Polska, Radio ZET.

Abonentom zaproponowano nową ofertę Relax Mix, na którą składa się 12 kanałów telewizyjnych pogrupowanych w 5 pakietów tematycznych – Sport, Film, Cinemax, Muzyka, Bajeczka. Każdy z pakietów można również nabyć osobno.

W 2005 roku abonenci Cyfrowego Polsatu otrzymali do dyspozycji także dwa nowoczesne dekodery firm Echostar i Samsung Electronics. Szkoda, że nadal nie wprowadzono własnego modułu CI, bo Cyfrowy Polsat zyskałby do 20 proc. abonentów więcej i to tych zainteresowanych pełnym pakiet kanałów, a nie tylko Familijnym, bo tych stać na zakup modułów i droższych odbiorników PVR/CI.

W tym czasie Cyfra+ wprowadziła na rynek dwa -delikatnie mówiąc - nie najlepsze dekodery, nie zauważając, że ich abonenci poszli już o krok dalej w rozwoju. Co więcej, zyskując powoli abonentów Cyfra+ systematycznie traci i to coraz większe pieniądze, które idą do sprzedawców ogólnie dostępnych odbiorników CA/CI, które są już tańsze (nawet za 250zł) i zdecydowanie lepsze (PVR z dyskiem lub na moduły CI). Cyfra nie ma też programu lojalnościowego (szykuje go, ale oby nie były to tylko koszulki i kubki!) i generalnie nieco lekceważy abonentów, zwłaszcza tych oglądających kanały platformy najdłużej.

Według wyliczeń naszej redakcji, Cyfra+ straciła i straci rocznie około 12 mln zł na każdych 10 tysiącach nieupchniętych terminali marnej jakości, a do tego zaczyna ponosić coraz wyższe koszty odbierania zwróconych terminali, ich transportu, renowacji i ponownego wprowadzenia do sieci dystrybucji. Coraz więcej abonentów Cyfry oddaje terminale i kupuje własne dużo lepszej klasy odbiorniki.

To wszystko spowodowało, że o ile Cyfra+ wykonała swój plan (sprzedali 180 tys. subskrypcji za ostatnie 3 miesiące 2005 roku) i chwali się swoimi niezłymi wynikami, to Cyfrowy Polsat nie tylko wykonał plan, ale go przekroczył i to kilka razy. Do tego ma niższe koszty, tańszy abonament, lepsze dekodery, zwłaszcza te nowsze oraz potrafił wykorzystać w odpowiedni sposób zainteresowanie rynku i dystrrybutorów, którzy garnęli sie do tej platformy, jak rzadko kiedy.

Dominik Libicki, Prezes Zarządu Cyfrowego Polsatu S.A.powiedział:

- Rok 2005 był dla nas rokiem szczególnym. Odnotowaliśmy dynamiczny wzrost liczby abonentów i związany z tym znaczny wzrost przychodów firmy. Wiele wydarzeń i zrealizowanych projektów zadecydowało o uzyskanych wynikach finansowych. W minionym roku m.in. skutecznie wprowadziliśmy nowy system kodowania, zaproponowaliśmy naszym abonentom 4 nowe pakiety tematyczne, uzupełniliśmy naszą ofertę o nowoczesne dekodery, usprawniliśmy proces logistyczny, uruchomiliśmy automatyczny system obsługi klienta (IVR). Każdy z tych projektów ma swój udział w tegorocznym sukcesie.

- 2005 rok to dla nas rok bardzo dobrych wyników, trafionych inwestycji i efektywnych usprawnień. Wyniki ekonomiczne osiągnięte w minionym roku pozwalają nam optymistycznie patrzeć w przyszłość. Najbliższe miesiące będą dla nas czasem dalszego rozwoju i kolejnych inwestycji. – podsumował Dominik Libicki.

Na koniec warto dodać, że Cyfra razem z Cyfrowym Polsatem mają już 1,5 mln abonentów płatnej telewizji w Polsce. Nie jest to dużo, ale to już robi wrażenie na producentach sprzętu oraz nadawcach kanałów.



Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Polsat Box


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

SAT Kurier - 1-2/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 1-2/2023

12 zł Więcej...

Odbiornik DVB-T/T2/C AB TereBox 2T HEVC

Najnowszy hybrydowy (naziemno- kablowy) odbiornik DVB-T/T2/C (bez LAN) z MPEG-4/H.264...

119 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ DUO 4K SE S2X FBC

Vu+ DUO 4K SE - najnowszy odbiornik Ultra HD 4K...

1 690 zł Więcej...