reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

CTV9: Znamy logo. Co w ofercie kanału?

dodano: 2024-02-10 07:49
autor: Łukasz Knapik | źródło: satkurier.pl

CTV9 Do startu szykuje się kanał CTV9 spółki Red Carpet TV (Red Carpet Media Group). Stacja o charakterze wyspecjalizowanym - filmowo-dokumentalnym, ma być dostępna w sieciach kablowych i IPTV oraz bezpłatnie w ramach multipleksu ósmego (MUX 8) naziemnej telewizji cyfrowej (NTC, LCN dla programu - 50). Nadawca zaoferuje swój kanał również operatorom platform satelitarnych, ale czy będzie dostępny na satelicie, na razie nie wiadomo. Tymczasem firma zaprezentowała logo stacji. Przypomnijmy, że kanał CTV9 wygrał w 2023 roku konkurs Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji (KRRiT) na zagospodarowanie MUX 8. Koncesja obowiązuje od dnia 30 stycznia 2024 roku i wygasa z dniem 29 stycznia 2034 roku.

CTV9


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Jak czytamy w przyznanej przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji koncesji, kanał pod nazwą CTV9 będzie rozpowszechniany codziennie, przez 24 godziny na dobę i będzie miał charakter wyspecjalizowany filmowo-dokumentalny. Filmy fabularne, w tym seriale, realizujące specjalizację programu, zajmą nie mniej niż 50 proc. tygodniowego czasu nadawania programu w godzinach 6:00-23:00, dokument, realizujący specjalizację programu, zajmie nie mniej niż 25 proc. tygodniowego czasu nadawania programu w godzinach 6:00-23:00, audycje edukacyjne, realizujące specjalizację programu, zajmą nie mniej niż 3 proc. tygodniowego czasu nadawania programu w godzinach 6:00-23:00.

Przyznana przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji koncesja obowiązuje od dnia 30 stycznia 2024 roku i wygasa z dniem 29 stycznia 2034 roku. Koncesjonariusz, po uzyskaniu zezwoleń przewidzianych obowiązującymi przepisami, rozpocznie rozpowszechnianie programu nie później niż 2 miesiące od daty udzielenia koncesji. Do czasu rozpoczęcia rozpowszechniania programu koncesjonariusz może prowadzić próbne emisje programu (więcej tutaj).

Wnioskodawca złożył wniosek o udzielenie koncesji na rozpowszechnianie drogą rozsiewczą naziemną w sposób cyfrowy w multipleksie ósmym programu telewizyjnego o charakterze wyspecjalizowanym filmowo-dokumentalnym pod nazwą „CTV9”. Program będzie adresowany do odbiorców w wieku 30-80 lat z wykształceniem średnim i wyższym. Planując program ramowy wnioskodawca oparł się na analizie potrzeb poszczególnych grup wiekowych, wskazując:

- dla osób w wieku około 30 lat: widzowie w tym wieku są zainteresowani filmami i serialami, które odzwierciedlają ich rzeczywistość, przedstawiają życie codzienne i problemy związane z dorastaniem, karierą zawodową, miłością i przyjaźnią. W tym wieku popularne są także filmy akcji, science-fiction, fantasy i horrory,
- dla osób w wieku 30-40 lat: widzowie w tym wieku często są już rodzicami i mają mniej czasu na oglądanie telewizji, dlatego preferują krótsze produkcje, takie jak seriale. W tym wieku popularne są także dramaty, komedie romantyczne oraz filmy biograficzne. Widownia w tym wieku chętnie ogląda serie dokumentalne, które rozwijają ich wiedze lub rozbudzają potrzeby poznawcze,
- dla osób powyżej 50 lat: widzowie w tym wieku zwykle mają już spore doświadczenie życiowe i lubią filmy i seriale, które przedstawiają historie z ich własnego okresu życia lub klasyczne filmy. W tym wieku popularne są także filmy o tematyce społecznej, dokumenty oraz seriale kryminalne,
- dla osób 70+: seriale i filmy historyczne, odnoszące się do autentycznych zdarzeń. Serie dokumentalne skupiające się głównie na historii, nauce i innych kulturach.

Wnioskodawca projektując program zadeklarował:

- Chcąc sprostać wyzwaniu jakim jest zaproponowanie interesującego programingu szerokiej, różnej widowni, zarówno pod względem wieku jak i wykształcenia a także „wyedukowania medialnego” nie możemy zamykać się w żadnej konkretnej tematyce. Obok klasycznej oferty filmowo-serialowej, proponujemy pozycje na wskroś współczesne o walorach premierowych, pozyskiwane od czołowych dystrybutorów i producentów w tym platform streamingowych o zasięgu globalnym. Program zostanie zbudowany jako mix oferty filmowo-serialowej fabularnej oraz dokumentalnej. Propozycje filmów i serii dokumentalnych realizowane w nowoczesnej konwencji edukacyjno-poznawczej, będą współgrały na antenie tworząc jednolitą spójną stylistycznie całość, dając widzowi poczucie „przyjaznej telewizji”, która zaspakaja jego potrzeby obcowania z kulturą i sztuką, oraz potrzebą poszerzania horyzontów wiedzy i poznania. Pokazywane wzorce będą utrwalać w widzu poczucie własnej wartości, ale też potrzebę konfrontowania się z innymi postawami. Osiągniemy w ten sposób cel przyjaznego widzowi programu przyciągającego do siebie sztandarowymi pozycjami fabularnymi oraz intrygującymi pozycjami dokumentalnymi. Dzięki połączeniu funkcji rozrywkowej z edukacyjną osiągniemy efekt atrakcyjnej różnorodności łatwy do zapamiętania i przywiązania widza. Jednoczesne rozwinięcie formuły na skorelowane z programem technologie HbbTV oraz VOD sprawi, że program dostosuje się do wymogów współczesnego widza.


Wnioskodawca będzie realizował specjalizację filmowo-dokumentalną programu przez trzy rodzaje audycji, to jest film fabularny - 50 proc., film dokumentalny - 25 proc., oraz audycje edukacyjne - 3 proc. Łączny udział audycji wyspecjalizowanych, zarówno w miesięcznym jak i tygodniowym czasie nadawania programu w godzinach 6:00-23:00, będzie wynosił nie mniej niż 78 proc. Wnioskodawca zadeklarował, że zamierza układ programu oprzeć na wielu następujących po sobie cyklach programowych, zarówno fabularnych i serialowych oraz dokumentalnych. Różnorodność tematyczna cykli oraz dopasowanie do demografii grup odbiorców takiej oferty, ma dać rękojmię szybkiego „dopasowania” oferty do preferencji widzów.

Program według wnioskodawcy będzie kompilacją cykli fabularnych oraz dokumentalnych, to jest:

- film fabularny: premierowy film tygodnia lub popularny film z ostatnich lat. Klasyka oraz filmy współczesne w rodzaju „dla każdego”,
- serial fabularny: premierowy odcinek nowego serialu lub powtórka popularnego serialu z ostatnich lat. Seriale obyczajowe z różnych kręgów kulturowych,
- seria filmów fabularnych: cykl filmów z jednej serii lub związanych tematycznie,
- autorskie filmy dokumentalne: tematyka związana z kulturą, sztuką, historią lub nauką,
- autorskie seriale dokumentalne: seria dokumentalna poświęcona konkretnej tematyce,
- informacyjno-edukacyjne audycje kulturalne: programy o tematyce związanej z kulturą, historią, tradycją,
- informacyjno-edukacyjne audycje poświęcone zdrowemu stylowi życia: programy poświęcone zdrowiu, diecie, aktywności fizycznej, psychologii,
- cykl filmów edukacyjnych i programów tłumaczących i wyjaśniających zmiany, jakie odbywają się w otaczającej przestrzeni (cywilizacja, zmiany społeczne, technologia, zdrowie, nauka).

W ramach oferty filmowej wnioskodawca zaplanował następujące cykle:

- „Klasyka kina”: najwybitniejsze tytuły z ponad 100-letniej historii kina,
- „Kino konesera”: wybitne, „trudne kino”, aby zadowolić najbardziej wymagającego widza,
- „Kino zapomnianych filmów”: filmy zapomniane lub z różnych względów nieosiągalne w tradycyjnej dystrybucji o wysokich walorach artystycznych lub poznawczych,
- „Kino artystyczne”: to cykl składający się z „wybitnych perełek” sztuki filmowej stworzonych przez niekonwencjonalnych reżyserów starających się łączyć w filmie wiele rodzajów sztuki,
- „Kino niezależne”: cykl filmowy twórców niezwiązanych z wielkimi producentami, tworzącymi odkrywcze gatunki i dzieła filmowe,
- „Młode kino”: cykl filmowy twórców którzy nie przekroczyli 35 roku życia, a wybili się poprzez swoje dzieła,
- „Nowe trendy”: przykłady najnowszych trendów w filmie i sztuce filmowej,
- „Film w streamingu”: filmy fabularne, które wyprodukowano z myślą o platformach streamingowych,
- „Akademia Filmowa”: pełna historia filmu od czasów braci Lumiere aż do czasów współczesnych pokazana na 100 ikonicznych przykładach.

Wnioskodawca podał przykładowe planowane specjalne cykle filmowe: „Klasyki kina”, „Najnowsze produkcje”, „Maratony serialowe”, „Kino niezależne”, „Horrory”, „Komedia”, „Fantasy”.

Ponadto wnioskodawca planuje nadawanie filmów dokumentalnych i audycji edukacyjnych, uwzględniając starsze grupy odbiorców 65+:

- „Seniorzy w sieci”: audycja, która nauczy seniorów, jak „nowocześnie” korzystać z internetu, wyszukiwać informacje, wysyłać e-maile, korzystać z portali społecznościowych i komunikować z rodziną i przyjaciółmi przez internet. Narratorem będzie tu osoba starsza, posiadająca umiejętność tłumaczenia zastosowań technologii,
- „Tablet, komputer i smartfon dla seniora”: program, który uczy seniorów, jak korzystać z tabletów, które są łatwe w obsłudze i wyposażone w specjalne funkcje dla osób starszych, takie jak większa czcionka i lepsze dostosowanie kolorów,
- „Bezpieczne korzystanie z internetu”: audycja, która uczy seniorów, jak chronić swoje dane osobowe i unikać oszustw w sieci,
- „Kurs komputerowy dla seniora”: program, który oferuje kursy komputerowe dla seniorów, gdzie mogą nauczyć się podstawowych ale też zaawansowanych umiejętności korzystania z komputera i internetu,
- „Seniorzy w chmurze”: program, który uczy seniorów, jak korzystać z chmury, aby przechowywać swoje pliki i dane online i mieć do nich dostęp z różnych urządzeń.

Wnioskodawca podał regulatorowi rynku także listę przykładowych filmów dokumentalnych, które podejmują problematykę tożsamości narodowej Polaków mieszkających w różnych krajach.

Zgodnie z deklaracjami nadawcy, w tygodniowym czasie nadawania programu w godzinach 6:00-23:00 nadawane będą trzy rodzaje audycji: filmy fabularne - 50 proc., dokumentalne - 25 proc., audycje edukacyjne - 3 proc. W tygodniowym i miesięcznym czasie nadawania programu w godzinach 6:00-23:00 specjalizacja programu filmowo-dokumentalna zajmie nie mniej niż 78 proc. W tygodniowym czasie nadawania programu powtórki zajmą 20 proc. W kwartalnym czasie nadawania programu przewidywany procentowy udział audycji wytworzonych pierwotnie w języku polskim wyniesie 35 proc., a audycji europejskich 52 proc. Kwoty te są wyższe od minimalnych przewidzianych w „Ustawie o radiofonii i telewizji”. Przewidywany procentowy udział w dobowym czasie nadawania programu audycji i innych przekazów niepochodzących od wnioskodawcy, to jest niewytworzonych przez wnioskodawcę ani na jego wyłączne zamówienie, ani we współdziałaniu z innymi nadawcami ma wynosić 55 proc. Jak informuje regulator rynku, z analizy dokumentacji wynika, że planowany program będzie spełniał zadania wynikające z „Ustawy o radiofonii i telewizji”, głównie w zakresie udostępniania dóbr kultury i sztuki i popierania krajowej twórczości audiowizualnej.

Jako źródło finansowania przedsięwzięcia wskazano środki, które będą pochodziły z pożyczki od wspólnika. W celu udokumentowania możliwości finansowania projektu ze wskazanego źródła, do wniosku załączono warunkową umowę inwestycyjną oraz warunkową umowę pożyczki od wspólnika. Powyższe umowy zostały zawarte 29 września 2023 roku pomiędzy spółką Red Carpet Media Group a spółką Red Carpet TV. W celu udokumentowania środków na realizację postanowień warunkowej umowy inwestycyjnej oraz warunkowej pożyczki od wspólnika do wniosku dodatkowo załączono: warunkową promesę kredytową wystawioną Red Carpet Media Group 11 września 2023 roku przez BNP Paribas Bank Polska, umowę o kredyt inwestycyjny zawartą 16 października 2023 roku pomiędzy Poznańskim Bankiem Spółdzielczym z siedzibą w Poznaniu a spółką Red Carpet Media Group z siedzibą w Warszawie wraz z potwierdzeniem uruchomienia kredytu w dniu 18 października 2023 roku. - Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji stwierdziła, iż według załączonych do wniosku dokumentów i informacji wnioskodawca udokumentował możliwość finansowania przedsięwzięcia telewizyjnego w zaplanowany we wniosku sposób - czytamy w koncesji.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Polonica


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Mini PC Homatics Dongle R 4K

Homatics Dongle R to najpotężniejszy odtwarzacz multimedialny 4K na rynku...

259 zł Więcej...

Miernik FindSAT VF-6800 PRO Combo (WS-6944P) DVB-S/S2/T/T2/C2

Miernik dla pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S/S2, DVB-T/T2, DVB-C/C2 w...

439 zł Więcej...

SAT Kurier - 8-10/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 8-10/2023

12 zł Więcej...