Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Z liczby
15,051 mln klientów Grupy Play na dzień 30 września 2023 roku
13,029 mln stanowili aktywni klienci usług mobilnych (9,261 mln z umową i 3,769 mln prepaid) oraz
2,022 mln klienci usług stacjonarnych (telewizji UPC i Play Now TV oraz Internetu). Liczba raportowanych klientów mobilnych (bez M2M) wyniosła poniżej 17 mln.
Liczba aktywnych klientów usług mobilnych wzrosła w trzecim kwartale 2023 roku o 120 tys., w tym niecałe 104 tys. to klienci abonamentowi, a niecałe 17 tys. klienci przedpłaceni. Jeśli chodzi o usługi stacjonarne - w tym przypadku odnotowano wzrost o 19 tys. Jak informuje Grupa, ten umiarkowany wzrost wynikał głównie ze sprzedaży za pośrednictwem sieci PŚO (Polski Światłowód Otwarty).
Dalsza rozbudowa i modernizacja największej w Polsce stacjonarnej sieci szerokopasmowej w otwartym modelu dostępu, realizowanej przez spółkę PŚO, joint venture Play i InfraVia, pozwoliła na zwiększenie zasięgu sieci światłowodowej o ponad 53 tys. gospodarstw domowych. W perspektywie średnioterminowej zasięg sieci obejmie ponad 6 mln.
Przychody całkowite Grupy Play wzrosły o 2,5 proc. rok do roku do poziomu
2,48 mld zł. Z kolei przychody z usług mobilnych wzrosły o 6 proc., a przychody z usług stacjonarnych i dla domu o 7,8 proc. co daje odpowiednio 1,18 mld zł oraz 495 mln zł.
Play jest wciąż najchętniej wybieranym operatorem w Polsce wśród osób przenoszących numer - w III kwartale uzyskał dodatni bilans ponad
42,7 tys. nowych użytkowników.
Play po raz kolejny jest największym płatnikiem podatku CIT wśród firm z branż mediów, marketingu, technologii i telekomunikacji. Operator nie tylko inwestuje w najnowocześniejszą infrastrukturę, zarówno mobilną, jak i stacjonarną, ale także przyczynia się do rozwoju polskiej gospodarki.
Kolejny rok z rzędu Play zajął 1. miejsce w zestawieniu Najlepszych Polskich Marek w kategorii Telekomunikacja według najnowszego rankingu Forbes Polska i firmy Minds & Roses.
Infrastruktura mobilna Grup Play liczyła na koniec września
11 191 aktywnych stacji. W III kwartale uruchomiono 252 stacji, w tym aż 121 w samym wrześniu.
31 sierpnia 2023 roku doszło do formalnego połączenia spółek P4 i UPC Polska, co było ostatnim formalnym etapem integracji rozpoczętej w kwietniu 2022 roku.
- III kwartał 2023 roku zakończyliśmy niezwykle solidnymi wynikami finansowymi i biznesowymi. Ten kwartał był dla naszej organizacji czasem wyjątkowym: pod koniec sierpnia sfinalizowaliśmy połączenie UPC Polska w ramach Play, co było ostatnim formalnym krokiem 17-miesięcznego procesu, który pozwolił nam na umocnienie pozycji lidera rynku dzięki wprowadzeniu przełomowych ofert TV i Internetu.
W III kwartale 2023 r. Play potwierdził swoją wiodącą pozycję w zakresie przenoszenia numerów komórkowych trzeci kwartał z rzędu oraz zajął 1. miejsce w rankingu Najlepsza Polska Marka w kategorii ICT oraz kontynuował ogromne inwestycje w swoją infrastrukturę światłowodową i mobilną, aby zapewnić usługi najwyższej jakości klientom w całej Polsce. Jednocześnie jako największy płatnik podatku CIT w branży ICT, po raz kolejny udowodniliśmy nasze zaangażowanie w rozwój polskiej gospodarki.
Zakończona niedawno aukcja na częstotliwości z pasma C już niedługo przełoży się na jeszcze szybszy Internet mobilny od Play.
Wkraczając w ostatni kwartał roku, chcę skorzystać z okazji, aby podziękować naszym klientom za zaufanie, a najlepszemu zespołowi za codzienne zaangażowanie i pasję. Jeszcze bardziej niż dotychczas będziemy realizować naszą wyjątkową misję, jaką jest zapewnienie polskim klientom wolności wyboru przy najlepszym na rynku stosunku jakości do ceny
- powiedział Jean Marc Harion, CEO Grupy Play.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.