reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Rośnie liczba subskrybentów Disney+

dodano: 2023-11-09 11:48 | aktualizacja: 2023-11-10 13:04
autor: Anita Kaźmierska | źródło: The Walt Disney Company/satkurier.pl

Disney+ Na koniec września 2023 roku platforma streamingowa Disney+ miała 150,2 mln subskrybentów na całym świecie, wobec 146,1 mln trzy miesiące wcześniej. Duży kwartalny wzrost odnotowano na rynkach międzynarodowych (poza Disney+ Hotstar), bo aż o 6,4 mln. W rodzimych Stanach Zjednoczonymi i Kanadzie baza subskrybentów powiększyła się tylko nieznacznie - o 0,5 mln subskrybentów. Bazę w dół ciągnął indyjski Disney+ Hotstar, który w trzy miesiące stracił 2,8 mln subskrybentów.

www.disneyplus.com
Disney+ www.disneyplus.com


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Trzeci kwartał 2023 roku został zamknięty przez Disney+ z 112,6 mln subskrybentów działalności podstawowej, przez co The Walt Disney Company rozumie działalność w USA i Kanadzie - 46,5 mln, oraz na rynkach międzynarodowych (poza Disney+ Hotstar) - 66,1 mln. Indyjski Disney+ Hotstar miał ma koniec września 37,6 mln subskrybentów.

Jeśli chodzi o ARPU - średni miesięczny przychód na subskrybenta, wzrósł on zarówno w USA i Kanadzie, jak na rynkach międzynarodowych oraz w przypadku Disney+ Hotstar. Na rynkach rodzimych był to wzrost o 0,19 USD do 7,50 USD (co było spowodowane wyższymi przychodami z reklam), a zagranicznych poza Disney+ Hotstar o 0,09 USD do 66,10 USD (z uwagi na wzrost cen). W przypadku samego Disney+ Hotstar było to 0,11 USD do 0,70 USD (wzrost o 19 proc.), co było spowodowane mniejszą liczbą subskrybentów u partnerów oraz wyższymi przychodami z reklam.

Bob Iger, CEO The Walt Disney Company, powiedział, że ponad 50 proc. nowych subskrybentów w USA w trzecim kwartale wybrało plan Disney+ z reklamami.

Przychody The Walt Disney Company z działalności DTC (Direct-to-Consumer) wyniosły za trzeci kwartał 2023 roku 5,036 mld USD. W tę kwotę wliczone są przychody nie tylko Disney+ i Disney+ Hotstar, lecz także amerykańskiej platformy streamingowej Hulu. W porównaniu z analogicznym okresem 2022 roku przychody te wzrosły o 12 proc.

Strata netto Disney+, Disney+ Hotstar i Hulu wyniosła 420 mln USD, co oznacza spadek o 70 proc. Spółka w dalszym ciągu oczekuje, że rentowność dla serwisów streamingowych zostanie osiągnięta w trzecim kwartale 2024 roku, chociaż - jak podkreśla - „postęp może nie wyglądać liniowo z kwartału na kwartał”.

Wśród hitów trzeciego kwartału w Disney+ należy wymienić tytuły: „Między nami żywiołami” (Elemental), „Mała syrenka” (Little Mermaid), „Strażnicy Galaktyki: Volume 3” (Guardians of the Galaxy Vol. 3), „Star Wars: Ahsoka” i „Niezwykli” (Moving).

Dodajmy, że od 1 listopada br. cena subskrypcji Disney+ w Polsce wzrosła z dotychczasowych 28,99 zł do 37,99 zł miesięcznie lub z 289,90 zł do 379,90 zł rocznie.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Platformy streamingowe


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Mini PC Homatics BOX R Lite 4K

Homatics BOX R Lite to najnowszy odtwarzacz multimedialny 4K firmy...

299 zł Więcej...

Mini PC Homatics Dongle Q

Homatics Dongle Q to najpotężniejszy odtwarzacz multimedialny 4K na rynku...

239 zł Więcej...

Odbiornik DVB-T/T2/C AB TereBox 2T HEVC

Najnowszy hybrydowy (naziemno- kablowy) odbiornik DVB-T/T2/C (bez LAN) z MPEG-4/H.264...

119 zł Więcej...