reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

TV linearna nadal króluje w Polsce, pomimo wzrostu udziału streamingu

dodano: 2023-09-22 13:17 | aktualizacja: 2023-09-22 15:17
autor: Jerzy Kruczek | źródło: The Gauge Poland

Polska flaga W sierpniu br. Polacy spędzali średnio 3 godziny 32 minuty dziennie przed ekranem telewizora, podczas gdy w miesiącach zimowych średni dobowy czas oglądania wynosił 4 godziny i 15 minut. Lato charakteryzuje się zazwyczaj krótszym czasem oglądania treści w domach w porównaniu z innymi porami roku. Dane pochodzą z badania The Gauge Nielsena.

Nielsen
The Gauge Polska sierpień 2023


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
W sierpniu 2023 roku największy udział w oglądalności telewizji generowały osoby oglądające telewizję satelitarną (34 proc.), następnie kablową (29,4 proc.) i naziemną (23,2 proc.), a telewizja ogółem odpowiadała za 86,6 proc. oglądalności na ekranie TV.

W telewizji linearnej, podobnie jak w lipcu, najpopularniejszymi programami były treści informacyjne i sportowe. Jednocześnie oglądalność streamingu na ekranie TV uzyskała nowy rekord. Wynik 7,1 proc. jest najwyższym odnotowanym w zestawieniu The Gauge wynikiem (wyższym o 0,2 p.p. w porównaniu z lipcem).

Najchętniej oglądanymi platformami streamingowymi pozostają: YouTube, który zanotował 2 proc. udział w czasie oglądania treści na ekranie TV (wzrost o 0,1 p.p. w porównaniu z poprzednim miesiącem) oraz Netflix z 1,7 proc. udziałem (niezmienionym w porównaniu z lipcem tego roku).

Spośród pozostałych platform streamingowych zgrupowanych w kategorii „Inny streaming”, żadna nie osiągnęła jeszcze progu oglądalności, umożliwiającego pokazanie w zestawieniu the Gauge.

The Gauge został stworzony, aby zapewnić branży medialnej comiesięczną analizę korzystania z telewizji na kluczowych platformach telewizyjnych. Nielsen opublikował swoje pierwsze wydanie The Gauge w Stanach Zjednoczonych w maju 2021 roku.

Dane The Gauge pochodzą z pojedynczego panelu Nielsena składającego się z 3500 gospodarstw domowych i prawie 9700 panelistów. The Gauge: Polska opiera się na miesięcznych danych dotyczących udziału w widowni AMR (Average Minute Rating). Dane prezentowane są dla osób w wieku powyżej 4 lat, w podziale na telewizję kablową, satelitarną, naziemną (zarówno linearną, jak i przesuniętą w czasie do 7 dni) oraz oglądalność streamingu (oglądalność stacji telewizyjnych na żywo na platformach OTT jest klasyfikowana jako oglądalność streamingu). Kategoria „Inne” obejmuje oglądanie nierozpoznanych treści. Nielsen Polska stworzył tę iterację The Gauge przy użyciu metodologii koncepcyjnie podobnej do tej w wersji amerykańskiej. Przy dokonywaniu porównań należy wziąć pod uwagę różnice metodologiczne.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Polonica


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

SAT Kurier - 8-10/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 8-10/2023

12 zł Więcej...

Mini PC Homatics Dongle G Google TV

Homatics Dongle G to odtwarzacz multimedialny 4K o kompaktowej konstrukcji...

269 zł Więcej...

Odbiornik DVB-T/T2 HEVC DI-WAY 2020 Mini

Mini odbiornik DVB-T/T2 z HEVC/H.265 marki DI-WAY z trybem hotelowym...

99 zł Więcej...