reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Orange: Poniżej 100 tys. klientów TV satelitarnej

dodano: 2023-07-27 14:33 | aktualizacja: 2023-07-27 17:52
autor: Anita Kaźmierska | źródło: Orange Polska/satkurier.pl

Orange plafon 360px.jpg Orange Polska zakończył drugi kwartał 2023 roku z 84 tys. klientów telewizji satelitarnej (DTH). W ciągu ostatnich trzech miesięcy liczba ta spadła poniżej progu 100 tys. i należy spodziewać się dalszego jej spadku. Operator dąży bowiem do konwersji Orange TV z usługi DTH i IPTV w usługę dostarczaną wyłącznie przez Internet, co będzie skutkowało pewnego rodzaju uniezależnieniem się od CANAL+ Polska, bo jak wiadomo, Orange Polska nie dzierżawi transponderów satelitarnych, a usługę DTH dostarcza we współpracy z CANAL+.

Orange


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Orange TV - konwersja trwa

25 lipca br. Orange Polska opublikował raport finansowy i operacyjny za drugi kwartał 2023 roku. Na koniec czerwca operator miał w Polsce 937 tys. klientów usług telewizyjnych, w tym 824 tys. klientów konwergentnych, czyli posiadających oprócz telewizji co najmniej jedną inną usługę, np. Internet i/lub telefonię. W ciągu trzech miesięcy liczba klientów Orange TV spadła o 6 tys., na co złożył się wzrost liczby klientów IPTV o 13 tys. do 853 tys. i uszczuplenie bazy klientów telewizji satelitarnej o 19 tys. do 84 tys.

Orange Światłowód i telefonia komórkowa z wzrostami

Orange Polska miał na koniec czerwca br. 2,81 mln klientów dostępów szerokopasmowych, w tym 1,653 mln klientów konwergentnych (wzrost w ciągu trzech miesięcy o 14 tys.), czyli korzystających oprócz internetu z co najmniej jednej innej usługi, np. telewizji i/lub telefonii. Wśród liczby klientów dostępów szerokopasmowych, 1,257 mln stanowili klienci Orange Światłowodu (wzrost o 39 tys.). To 45 proc. wszystkich użytkowników stacjonarnego internetu od Orange. W zasięgu Orange Światłowodu jest już 7,497 mln gospodarstw domowych, co oznacza wzrost o 245 tys. w drugim kwartale 2023 roku.

Wzrosła też liczba klientów będących abonentami telefonii komórkowej Orange - o 57 tys. do 8,82 mln.
 

– Jestem dumny z osiągnięć Orange Polska w czasie mojej kadencji. Z sukcesem realizujemy strategię .Grow, która okazała się skuteczna także w wymagających warunkach zewnętrznych. Mamy mocne fundamenty biznesowe, potrafimy dostosować się do zmieniającego się otoczenia. Cieszę się, że mogliśmy wrócić do regularnej wypłaty dywidendy. Rozwijając nasz biznes pamiętamy o odpowiedzialności – wobec środowiska i społeczeństwa, czego odzwierciedleniem jest m.in. wyjątkowy i wspólny wysiłek na rzecz wsparcia osób dotkniętych wojną w Ukrainie. Zostawiając firmę w dobrej kondycji, jestem przekonany, że od września moja następczyni, Liudmila Climoc, z sukcesem będzie prowadzić ją w kierunku dalszego rozwoju – powiedział Julien Ducarroz, prezes Orange Polska.

– Nasze wyniki pozwalają patrzeć z optymizmem na drugą połowę roku, dlatego zdecydowaliśmy się podwyższyć całoroczne prognozy. Wyniki komercyjne pokazują, że nasze oferty są atrakcyjne dla klientów, a jednocześnie pozwalają budować wartość dla firmy. Przed nami jest aukcja 5G. Liczymy, że pozyskamy częstotliwości, które pozwolą na dalszy rozwój firmy i oferowanie klientom najnowocześniejszych rozwiązań. Realizujemy nasze cele środowiskowe: w pierwszym półroczu zmniejszyliśmy własne emisje CO2 aż o 65 proc. rok do roku. Kolejne działania, w tym z zakresu gospodarki obiegu zamkniętego, czy zmniejszające zużycie energii wykorzystywanej do zasilania urządzeń klienckich, pomogą ograniczyć emisje w całym łańcuchu wartości – dodał.

Dobre wyniki finansowe

Na wzrost przychodów Orange Polska za drugi kwartał o 5,5 proc. rok do roku do 3,224 mld zł pozytywnie wpłynęło kilka czynników. Przychody z kluczowych usług telekomunikacyjnych (konwergentnych, wyłącznie komórkowych i wyłącznie dostępu szerokopasmowego) wzrosły o 5 proc. rok do roku. Kolejny dobry kwartał ma za sobą segment usług ICT dla biznesu – przychody wzrosły o 28 proc. rok do roku, m.in. dzięki realizacji projektów e-zdrowia dla sektora publicznego. O 15 proc. rok do roku wzrosły z kolei przychody ze sprzedaży urządzeń. Wynika to głównie z popytu klientów na smartfony z wyższej półki cenowej.

Jak informuje Orange, wzrost EBITDAaL o 3,1 proc. do 823 mln zł ma zdrowe fundamenty, bo jest w całości wynikiem rosnących przychodów z głównych linii biznesowych, co przełożyło się na bardzo dobry wzrost marży bezpośredniej. Koszty pośrednie firmy wzrosły głównie z powodu inflacji i opłat związanych z dzierżawą czy innymi usługami zewnętrznymi.

Bardzo dobre wyniki finansowe w całym pierwszym półroczu pozwalają podnieść całoroczne prognozy przychodów oraz EBITDAaL. Nowe przewidywania Orange to: niski/średni jednocyfrowy wzrost przychodów oraz niski, jednocyfrowy wzrost EBITDAaL. Wcześniej prognozowano niski, jednocyfrowy wzrost przychodów oraz EBITDAaL na tym samym poziomie jak rok wcześniej lub niewielki, jednocyfrowy wzrost.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Orange TV


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Mini PC Homatics BOX R Plus 4K

Homatics BOX R Plus to najnowszy wzbogacony m. in. o...

559 zł Więcej...

Odbiornik Octagon SF8008 Supreme Combo UHD 4K 1xDVB-S2X 1xDVB-T2/C

Octagon SF8008 Supreme Combo UHD 4K DVB-S2X, DVB-T2 - odbiornik...

539 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ ZERO 4K

Vu+ ZERO 4K - najtańszy odbiornik Ultra HD od koreańskiego...

669 zł Więcej...